XXXI Forum Ekonomiczne w Karpaczu

"Nasze dzieci rodziły się już z telefonem w ręku"

Popularność platform streamingowych, gamingu, e-sportu, VR-u rosła w siłę już przed pandemią COVID-19, a wartość wymienionych branż nieustannie bije kolejne rekordy. Przemysł rozrywkowy w internecie rozwija się bardzo intensywnie – powstają nowe, jeszcze bardziej innowacyjne gry oraz platformy streamingowe, na których premiery filmowe pojawiają się krótko po premierach kinowych. Coraz więcej nowych kanałów rozrywki przenosi się do online'u. Podczas pandemii coraz więcej osób zaczęło również ćwiczyć w domu łącząc się z instruktorem online lub oglądać przedstawienia teatralne i wystawy muzealne online. Czy kultura i sport w tradycyjnym wymiarze powinny czuć się zagrożone? W panelu poświęconym nowoczesnym formom rozrywki wzięli udział: Dorota Żurkowska-Bytner, członkini zarządu Discovery Polska, Filip Bittner, wiceprezes zarządu grupy Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Karolina Brylska, zastępczyni kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych. - Wszystkim nam się wydawało, że jeżeli ludzie grają, to spędzają wyłącznie czas w domu. Tak nie jest - powiedział Bittner. Zwrócił uwagę, ze "te osoby tworzą grupy, w których chcą się spotykać i po to potrzebne są wydarzenia, w których jest miejsce, gdzie mogą spędzić czas". 

06.09.2022
Długość: 40 min