Tak jest
Andrzej Gantner, Leszek Mellibruda
Czy zmniejszanie zawartości produktu przy tej samej wielkości opakowań to oszustwo czy tylko zabieg marketingowy? - pytał swoich gości Andrzej Morozowski w drugiej cześci programu "Tak jest" w TVN24. - U nas w Polsce dzieje się to, kiedy mamy bardzo szybko rosnące koszty produkcji, dużą inflację i relatywnie obniżającą się siłę nabywczą konsumenta - stwierdził Andrzej Gantner z Polskiej Federacji Producentów Żywności. Jego zdaniem w ten sposób firmy "próbują się ratować". - Rachunek ekonomiczny musi być zachowany, więc może nie zarobią na tym, ale też nie stracą - mówił Gantner. Według psychologa społecznego Leszka Mellibrudy skutkiem tego zjawiska jest "narastające poczucie krzywdy i oszustwa wśród konsumentów". - Nie możemy właściwie nic zrobić, tylko ewentualnie musimy kupić dwie małe kostki masła - powiedział Mellibruda.