Audio: Tak jest
Krzysztof Brzózka, Anna Prokop
W drugiej części programu "Tak jest" w TVN24 rozmówcy Andrzeja Morozowskiego odnieśli się do napojów z alkoholem w miękkich opakowaniach przypominających musy owocowe. Anna Prokop (terapeutka uzależnień, psychoterapeutka integracyjna) oceniła, że jest to "marketingowe przestępstwo". - Znamy dziki kapitalizm, czarny PR, a przy tej aferze pojawił się amoralny marketing. Porównuję to wręcz do wykorzystywania kogoś po studiach chemicznych do pracy do wytwórni narkotyków. Moim zdaniem w tych tubkach alkoholu została wykorzystana najnowsza wiedza z psychologii społecznej. Tu jest mnóstwo technik, które zostały zastosowane do tego, aby zmanipulować i obejść mechanizmy obronne dorosłych, a co dopiero dzieci - wyjaśniła. Krzysztof Brzózka (były dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) powiedział, że "cała ta akcja wpisuje się w całą akcję marketingową przemysłu alkoholowego". - Gdybyśmy dokładnie przestrzegali zasad zapisów prawa, być może ta sytuacja nie miałaby miejsca - dodał.