Fundacja Web-Korki od ponad dwóch lat pomaga w nauce dzieciom z rodzin zastępczych i domów dziecka. Wolontariusze podczas bezpłatnych korepetycji online oferują swoją pomoc nie tylko z nauczanych przez nich przedmiotów, ale też pomagają uczniom uwierzyć w siebie i dostrzec swój potencjał. - To taka inicjatywa, która pomaga im w rozwoju, w starcie w dorosłość - zaznacza Olga Kotyk, założycielka fundacji.
Projekt "Web-Korki" zaczął funkcjonować w sierpniu 2020 roku w ramach olimpiady "Zwolnieni z Teorii". W grudniu 2021 roku inicjatywa przerodziła się w fundację, której celem jest pomoc w nauce dzieciom z rodzin zastępczych i domów dziecka.
Tylko przez pierwsze 10 miesięcy działalności organizatorzy mogli pochwalić się przeprowadzeniem ponad 2200 lekcji online. W projekt zaangażowało się dotąd około stu osób.
Web-Korki pomagają wyrównywać szanse
Wolontariusze prowadzą korepetycje online dla dzieci z całej Polski, a nieraz także z innych krajów - na przykład z USA. - Domy dziecka to taki obszar, który kojarzy nam się bardziej z pomocą finansową od czasu do czasu. Ale tak naprawdę te dzieci bardziej potrzebują czasu i tego, żeby ktoś z nimi był, żeby ktoś pokazał im, że są warte i mogą zrobić w przyszłości wszystko, co tylko chcą. Właśnie w tym im pomagamy - mówiła w niedzielę na antenie TVN24 Olga Kotyk, założycielka fundacji.
Pomysłodawczyni podkreśla, że misją inicjatywy jest wyrównywanie szans edukacyjnych. - Te dzieci bardzo mocno potrzebują "kopa". Pokazania, że mogą więcej. Web-Korki to taka inicjatywa, pomaga im w rozwoju, w starcie w dorosłość - zaznacza.
Wśród beneficjentów fundacji są dzieci ze szkół podstawowych, liceów, a czasem także młodzi dorośli.
"Wzajemna relacja z uczniem"
Kotyk podkreśla, że w pracy korepetytorów ważna jest nie tylko nauka, ale też - a może nawet przede wszystkim - wzajemna relacja z uczniem oraz płynąca z niej obopólna korzyść.
Potencjalny wolontariusz musi przesłać fundacji informacje na swój temat, jednak nie jest wymagane duże doświadczenie w prowadzeniu korepetycji. Wymagana jest dyspozycyjność, odpowiedzialność i motywacja do działania. O tym, czy zainteresowana pomocą osoba dołączy do zespołu, decyduje rozmowa z przedstawicielami fundacji.
- Podczas rozmowy opowiadamy o fundacji, przedstawiamy strukturę i zakres obowiązków (...) oraz drogę rozwoju, żeby też ta fundacja mogła docenić wolontariuszy za ich ciężką pracę. Następnie dobieramy ucznia. Mamy tabelkę z ich (uczniów - red.) oczekiwaniami, zainteresowaniami i wzajemnie ich dobieramy. Tak powstaje ta relacja - mówiła Kotyk. Dodaje, że "w 90 procentach" takie dopasowanie okazuje się sukcesem.
Informacje dotyczące dołączenia do zespołu Web-Korków i korepetycji dla uczniów można znaleźć na stronie internetowej fundacji.
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock