Platforma TikTok opublikowała zestawienie najpopularniejszych filmików, które ukazały się na niej w 2023 roku. Na pierwszych trzech miejscach znalazły się instrukcja wykonania makijażu, nagranie z przerabiania lampy sufitowej oraz gigantyczny kot. Każde z setkami milionów odtworzeń.
Listę najpopularniejszych filmików z ostatnich dwunastu miesięcy TikTok opublikował 6 grudnia. W komunikacie firma wspomniała o najważniejszych tegorocznych trendach na platformie, m.in. poradnikach koncertowych i festiwalowych czy zadawanym mężczyznom przez kobiety pytaniu: "jak często myślisz o Cesarstwie Rzymskim?".
Wśród najczęściej odtwarzanych filmików nie znalazł się jednak żaden, który wpisywałby się w te trendy. Z zestawienia wynika, że najpopularniejszym nagraniem na TikToku w 2023 roku był instruktaż wykonania makijażu użytkowniczki @dollievison. Krótkie, trwające niecałe pół minuty nagranie opublikowane 8 marca, zdążyło już zebrać ponad 504,1 miliona wyświetleń - najwięcej spośród wszystkich tegorocznych postów opublikowanych na platformie.
Drugie najczęściej odtwarzane tiktokowe wideo z ostatnich miesięcy to filmik, na którym użytkownik o nazwie @justinflom pokazuje, jak przerobić lampkę sufitową na element stroju Ironmana. Nagranie ma już ponad 418 milionów wyświetleń.
Podium uzupełnił zaledwie kilkusekundowy filmik, w którym użytkowniczka through.the.lleaves prezentuje kota rasy majkun, rozmiarem przypominającego labradora. Z opisu wynika, że zwierzę ma zaledwie dziewięć miesięcy. Internauci zastanawiają się, czy kot nie został komputerowo powiększony. Pochodzące z 20 stycznia wideo dobija właśnie do 394 milionów wyświetleń.
ZOBACZ TEŻ: Sztuczna inteligencja zmodyfikowała twarz azjatyckiej modelki, by wyglądała jak biała kobieta
TikTok. Najpopularniejsze filmiki 2023
Te trzy filmiki, podobnie jak jeszcze kilka innych z czołowej dziesiątki, wrzucone zostały przez użytkowników amerykańskich. TikTok przygotował z tego powodu także oddzielne zestawienie najpopularniejszych nagrań spoza USA.
Na pierwszym miejscu wśród postów opublikowanych z kont spoza USA sklasyfikowane zostało wideo autorstwa użytkownika o nicku @kirbyquemado. Filipińczyk zamieszcza na swoim koncie krótkie filmiki kulinarne. 6 czerwca pojawiła się tam instrukcja wykonania kilku rodzajów przekąsek zasmażanych w chlebie tostowym i jajku. Po pół roku od publikacji liczba wyświetleń tego filmiku przekroczyła już 142,5 miliona.
Drugim najczęściej odtwarzanym przez użytkowników filmikiem spoza USA było nagranie zamieszone na profilu @seanthesheepman, poświęcone psu rasy border collie o imieniu Sean. Na opublikowanym 11 stycznia filmiku widzimy, jak czworonóg pędzi w kierunku stada owiec, po czym skutecznie zagania je do gospodarstwa i posłusznie wraca do właściciela. Wideo, zamieszczone na koncie należącym do Szkota, wyświetlono już ponad 111,1 miliona razy.
Takie wyniki znajdujemy na liście zamieszczonej w oficjalnym komunikacie firmy. Nie są to jednak wszyscy rekordziści. Obecnie więcej wyświetleń niż jakikolwiek z wymienionych filmików ma wideo użytkownika @thezachchoi, w którym krok po kroku pokazuje, jak przygotować kurczaka w panierce z chipsów. Obejrzano je już ponad 554 miliony razy.
Tiktok opublikował też zestawienie utworów, które w 2023 roku najczęściej wykorzystywano jako podkład muzyczny filmików. Numerem jeden była przyspieszona wersja "Collide" Justine Skye. W czołowej dziesiątce, na dwóch ostatnich pozycjach, znalazły się też hity minionego lata: "Makeba" Jain i "Cruel Summer" Taylor Swift.
Miliard użytkowników TikToka
Filmiki na TikToku co miesiąc oglądane są przez około miliarda użytkowników, czyniąc platformę jedną z najpopularniejszych w mediach społecznościowych. Ze względu na zarzuty o łamanie przepisów dotyczących wykorzystywania danych użytkowników oraz negatywny wpływ na młodych ludzi wiele krajów decyduje się jednak na wprowadzenie restrykcji w dostępie do tej aplikacji.
W 2020 roku korzystania z TikToka zakazały władze Indii, argumentując, że chińska aplikacja stanowi "zagrożenie dla suwerenności i integralności" państwa. Podobny zakaz wprowadził później m.in. amerykański stan Montana. USA, Australia, Wielka Brytania, Kanada czy Nowa Zelandia, ale także instytucje Unii Europejskiej, wprowadziły z kolei ograniczenia w używaniu TikToka na urządzeniach służbowych pracowników rządu i wielu instytucji.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Konstantin Savusia/shutterstock.com