Tak jest

dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch, dr Helena Chmielewska-Szlajfer

To próba wzbudzenia pozytywnych emocji w kampanii - mówiła dr hab. Agnieszka Walecka-Rynduch (Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ) w pierwszej części programu "Tak Jest" w TVN24 o planowanym przez Koalicję Obywatelską Marszu Miliona Serc. Ma być on próbą zwrócenia się do wyborców niezdecydowanych, pokazując, że kampania nie opiera się wyłącznie na rywalizacji między partiami. Ma ona ukazać obraz kampanii pozytywnej, posiadającej wizję dla społeczeństwa po wyborach. Jej zdaniem pozyskanie głosów wyborców niezdecydowanych może się udać właśnie za pomocą przekazów pozytywnych. Dr Helena Chmielewska-Szlajfer (Katedra Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym Akademii Leona Koźmińskiego) dodała, że ci wyborcy chcą również "usłyszeć konkrety programowe". - Partie opozycyjne do tej pory nie odróżniały się wyraźnie od siebie - stwierdziła gościni. Mówiła, że pozostałe trzy tygodnie do wyborów są czasem na pokazanie przez demokratyczną opozycję, że ów partie odróżniają się od siebie, aby niedecydowani wyborcy mogli podjąć decyzję o tym, na kogo zagłosują.