XXXI Forum Ekonomiczne w Karpaczu
Millenialsi i pokolenie Z. "To pokolenia, które odrzucają stare wartości"
Nowoczesne biuro, świadczenia pozapłacowe, kultura organizacyjna - to jedne z wielu aspektów, które kształtują branding pracodawcy. Z badań wynika, że zdecydowana większość kandydatów ceni sobie komfortowe warunki pracy oraz reputację firmy. Jak zatem świadomie budować wizerunek atrakcyjnego miejsca pracy, aby wygrać walkę o talenty i kompetencje? W panelu poświęconym budowaniu świadomej organizacji wzięli udział: Agnieszka Maciejewska, szefowa działu People and Culture w grupie Discovery, Sylwia Chada, dyrektor generalna Hyperbola, Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor HR Jeronimo Martins Polska S.A., właściciela sklepów Biedronka, Przemysław Kowalczyk, prezes zarządu Comodo Group, Marta Florczak, członkini zarządu Lidl Polska, Maciej Kotok, prezes zarządu Grow Uperion oraz Rafał Torczyński, dyrektor VireWall-Polska. – Około 10 procent naszych pracowników to osoby, które są w firmie od 25 lat, czyli od początku jej założenia. To pokazuje, że dla naszych pracowników tworzenie treści, praca na rzecz naszych widzów jest misją – stwierdziła Agnieszka Maciejewska. Według Przemysława Kowalczyka "przed pandemią w wielu przedsiębiorstwach stacjonarnie pracowało dużo więcej osób". – Pracownicy w tej chwili, którzy wchodzą na rynek, to millenialsi i pokolenie Z. To są pokolenia, które odrzucają stare wartości pracy biurowej. Oczekują chociażby zmian wnętrz biurowych na bardziej komfortowe, domowe – powiedział.