TVN24 | Świat

UNICEF apeluje o jak najszybsze otwarcie szkół

TVN24 | Świat

Autor:
tas\mtom
Źródło:
PAP, Reuters

Należy jak najszybciej przywrócić funkcjonowanie szkół - zaapelowała w raporcie UNICEF, odnosząc się do pandemii COVID-19 i wprowadzanych restrykcji. Organizacja podała, że od początku wybuchu pandemii w 17 państwach szkoły pozostają niemal całkowicie zamknięte.

Według opublikowanego w czwartek raportu UNICEF, od wybuchu pandemii na świecie, przez 18 miesięcy ponad 131 mln uczniów na świecie nie miało normalnych lekcji przez ponad trzy czwarte tego czasu. Najwięcej takich dzieci jest na Filipinach, gdzie rok szkolny formalnie zaczął się w tym tygodniu, ale szkoły są zamknięte, ponieważ kraj walczy z falą zakażeń SARS-CoV-2.

OGLĄDAJ TVN24 NA ŻYWO W TVN24 GO

Wśród 17 krajów, gdzie szkoły pozostają niemal całkowicie zamknięte, są Filipiny, Bangladesz, Wenezuela, Arabia Saudyjska, Panama i Kuwejt. Liczba uczniów w tych państwach sięga 77 milionów.

Kryzys edukacyjny wciąż trwa i z każdym dniem, kiedy klasy pozostają zamknięte, pogłębia się. To jest kryzys, którego świat nie może ignorować

Autorzy raportu UNICEF zaznaczyli, że nauczyciele powinni mieć pierwszeństwo, zaraz po pracownikach medycznych, przy szczepieniu przeciw COVID-19. Choć uczniowie są bezpieczniejsi w domach w czasie pandemii, to edukacja zdalna stawia przed nimi wiele wyzwań związanych szczególnie z dostępem do komputerów i internetu. Na Filipinach niektóre dzieci były zmuszone wchodzić na dachy, by uzyskać połączenie z siecią.

- Kryzys edukacyjny wciąż trwa i z każdym dniem, kiedy klasy pozostają zamknięte, pogłębia się - powiedziała dyrektor wykonawcza UNICEF Henrietta Fore. - To jest kryzys, którego świat nie może ignorować - dodała. Podkreśliła, że w każdym społeczeństwie, wszędzie, szkoły muszą zacząć jak najszybciej ponownie działać.  

Prezydent Filipin Rodrigo Duterte w czerwcu tego roku, na apele o otwarcie szkół w niektórych regionach, odpowiedział, że "nie może ryzykować zdrowia dzieci".

Autor:tas\mtom

Źródło: PAP, Reuters