TVN, w tym TVN24, znalazł się na szczycie rankingu pod względem źródła pozyskiwania informacji w Polsce, jeśli chodzi o media tradycyjne. Portal tvn24.pl znalazł się na trzecim miejscu wśród źródeł internetowych - wynika z najnowszych danych z raportu przygotowanego przez Reuters Institute.
Reuters Institute w raporcie "Digital News Report" opisał wpływ rosyjskiej inwazji na Ukrainę na wzrost popularności mediów, zarówno telewizji, jak i kanałów online. W raporcie zwrócono uwagę, że przed wojną można było zauważyć spadające zainteresowanie przekazywanymi informacjami i rosnącą presję rządu na niezależne media. Oceniono też, że "obecny kryzys raczej nie przesłoni głębokich podziałów w polskim społeczeństwie i upolitycznienia wcześniej niezależnych mediów".
Wymieniono tu zarówno zakup Polska Press przez koncern Orlen (w tym zwalnianie redaktorów naczelnych kilka miesięcy po zakupie) czy wydarzenia wokół lex TVN, przejęcie Eurozetu przez Agorę, a także przejęcie Edipresse Polska przez Burda Media. Zauważono przy tym kryzys na rynku wydań papierowych, w tym zmniejszenie nakładu i zwiększenie cen gazet. W raporcie wspomniano także o ograniczeniu przez rząd dostępu do granicy polsko-białoruskiej z powodu wprowadzenia tam stanu wyjątkowego.
Podkreślono ponadto, że Polska przez "pogłębiający się konflikt między rządem a mediami" spadła w rankingu World Press Freedom Index tworzonym przez Reporterów bez Granic - w tym roku nasz kraj znalazł się w nim na 66. miejscu na 180 notowanych państw.
Jak podał Reuters Institute, jeśli chodzi o zasięg poszczególnych nadawców w mediach tradycyjnych (telewizja, radio, prasa), na czele zestawienia znalazł się TVN (w tym TVN24) - 40 procent respondentów przyznało, że przynajmniej raz w tygodniu korzysta z tego środka przekazu informacji, a 32 procent - przynajmniej trzy dni w tygodniu.
Na drugim miejscu znalazł się RMF FM - 35 procent osób korzysta przynajmniej raz w tygodniu, a 25 procent przynajmniej trzy razy w tygodniu. Trzecie miejsce przypadło Polsat News - miało odpowiednio 30 procent oraz 20 procent.
Pod względem mediów internetowych portal tvn24.pl znalazł się na trzecim miejscu - dla 27 procent badanych jest źródłem informacji przynajmniej raz w ciągu tygodnia, a dla 17 procent - przynajmniej trzy razy w tygodniu. Na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (42 procent raz w tygodniu, 28 procent trzy razy w tygodniu). Drugie miejsce zajęła Wirtualna Polska (odpowiednio 35 procent i 23 procent). Na czwartym i kolejnych miejscach znaleźli się interia.pl, rmf24.pl, fakt.pl, wyborcza.pl, TVP.info, gazeta.pl, radiozet.pl i polsatnews.pl.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24