Kongres Impact'23

Jak zapewnić bezpieczeństwo danych? "Odpowiedzialność leży po stronie firm i rządu"

Nie wiemy jakie mogą być skutki, jeżeli pozwolimy działać sztucznej inteligencji bez żadnej kontroli i regulacji - powiedział Raja Rajamannar, globalny dyrektor marketingu i komunikacji w Mastercard, na Kongresie Impact’23. W rozmowie z Janem Niedziałkiem podkreślał, że brak tych uregulowań nie będzie dobry dla społeczeństwa. Wskazał też jednak na korzyści wynikające z rozwoju AI. Jako przykład podał aplikację opracowaną przez Mastercard. Wykorzystywała ona sztuczną inteligencję i miała pomóc przybywającym do Polski ukraińskim uchodźcom w znalezieniu mieszkania i pracy. - Nawet polski rząd promował tę aplikację, ponieważ była tak przydatna - dodał Rajamannar. Mówił także o kwestii bezpieczeństwa danych konsumentów, które są wykorzystywane w celach marketingowych. - Odpowiedzialność leży po stronie firm i rządów. To oni muszą zapewnić, że konsumenci są dobrze chronieni. Prywatność konsumentów to fundamentalne prawo człowieka i musimy je chronić za wszelką cenę - stwierdził Rajamannar.