Już w najbliższy poniedziałek Facebook zacznie przekonywać inwestorów do zakupu swoich akcji - donoszą zgodnie agencje Reuters i Bloomberg. Giełdowy debiut największej sieci społecznościowej na świecie ma się odbyć 18 maja.
Zarówno Reuters jak i Bloomberg powołują się na anonimowego wysokiego managera z Facebooka, który miał stwierdzić, że w poniedziałek (7 maja) firma rozpocznie tzw. roadshow. To cykl spotkań z potencjalnymi inwestorami, podczas których zarząd prezentuje strategię firmy i przekonuje do zakupu akcji podczas debiutu. Według Reutersa w spotkaniach tych będzie brał udział m.in. założyciel i prezes Facebooka Mark Zuckerberg, który do tej pory nie angażował się publicznie w działania związane z giełdowym debiutem firmy. Na marcowym spotkaniu z analitykami pojawili się inni członkowie zarządu - Sheryl Sandberg i David Ebersman.
Kiepskie wyniki
Jeżeli roadshow Facebooka rzeczywiście ruszy 7 maja, spółka może wejść na giełdę Nasdaq już 18 maja - informuje Reuters. Debiut ma przynieść Facebookowi aż 5 mld dol., co byłoby absolutnym rekordem wśród spółek technologicznych i internetowych.
Problem w tym, że atmosferę wokół firmy popsuły nieco poniedziałkowe wyniki za I kwartał 2012 r. Mimo, że Facebookowi przybyło ok. 50 mln aktywnych użytkowników i w sumie na całym świecie ma ich już 901 mln, spadły i przychody i zyski. W porównaniu do poprzedniego kwartału, przychody były o 6 proc. niższe (1,06 mld dol.), a zysk netto spadł o 97 mln dol., do 205 mln dol.
Mimo to - w ocenie większości analityków - debiut Facebooka będzie ogromnym sukcesem.
Źródło: Reuters, Bloomberg