Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej, która zapewni bezpośrednie połączenie portu w Gdyni z drogą ekspresową S6. "To kolejny krok w kierunku realizacji tej trasy" - wskazali drogowcy. Budowa nowej drogi krajowej, o łącznej długości około 9 kilometrów, ma zostać podzielona na trzy odcinki.
Projektantem będą Mosty Katowice, które za sporządzenie dokumentacji otrzymają kwotę 8 001 765 zł. Biuro projektowe ma wykonać dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki: węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II, węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia'70, węzeł Ofiar Grudnia ‘70 - węzeł Terminal Promowy.
"Dla pierwszego odcinka wykonawca będzie musiał przygotować Koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych Studium komunikacyjne. Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1" - poinformowała GDDKiA.
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie zostanie ona zweryfikowana i zatwierdzona przez GDDKiA. "Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj" - wskazano.
GDDKiA przypomniała, że wcześniej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Program Inwestycji oraz podpisano porozumienie o finasowaniu prac przygotowawczych przez Centralny Port Komunikacyjny.
Droga Czerwona
Droga Czerwona ma zapewnić bezpośrednie połączenie portu w Gdyni z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6.
Co się zmieni? "Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe" - wyjaśniła GDDKiA.
Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości około 9 km. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano infrastrukturę w postaci kładek oraz tuneli.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA