System komunikacji powietrznej, łączący górę Faber na głównej wyspie Singapuru z wyspami Sentosa w Zatoce Keppel, działa już od 36 lat. Otwarty w 1974 roku był pierwszą na świecie kolejką linową rozpiętą nad wodą.
Samochód na linie
Dwukabinowe wagoniki kolejki, nazywane "linowymi samochodami" są w rzeczywistości przeszklonymi gondolami, z których można podziwiać widok na półwysep Malajski i otaczające go wysepki. Konstrukcja była elementem wielkiego planu władz Singapuru, aby uczynić wyspę atrakcyjną dla turystów.
Obecnie wyciąg składa się z 81 wagoników i rozpościera się 60 metrów nad wodą. Nad wyciągiem zawieszone są charakterystyczne pomarańczowe balony - lotnicze symbole ostrzegawcze.
Jedna kabina może pomieścić sześciu pasażerów, a w ciągu godziny kolejką może podróżować 1400 osób jednocześnie, w jedną stronę. Aby jadącą z prędkością 4 metry na sekundę kolejką pokonać całą trasę - ze szczytu góry Faber na wyspę Sentosa - potrzeba około 12 minut.
Źródło: tvn24.pl