41 Solarisów Tramino trafi do największego miasta w niemieckiej Saksonii. W czwartek firma spod Poznania podpisała umowę na dostawę tramwajów z przewoźnikiem z Lipska.
Lipsk będzie trzecim niemieckim miastem, w którym kursować będą polskie tramwaje. Wcześniej Solarisy Tramino zamówiły Jena i Brunszwik.
Pięć w tym roku
Umowa zawarta z Leipziger Verkehrsbetriebe zakłada wyprodukowanie łącznie 41 tramwajów w latach 2016–2020. W tym roku do Lipska ma trafić pierwsze pięć sztuk.
- O wygranej decydowała nie tylko i wyłącznie cena, zaważyły tu przede wszystkim innowacyjne rozwiązania techniczne, jakie zaoferowaliśmy w Tramino dla Lipska. Nie bez znaczenia były także dobre referencje dla naszych tramwajów, które już są obecne na rynku niemieckim - podkreśla Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach.
Pojazdy będą miały szerokość 2,3 m i długość poniżej 45 metrów. W co najmniej w 65 proc. będą niskopodłogowe, bez żadnych stopni wewnątrz. Zabiorą na pokład ponad 200 pasażerów.
- Jesteśmy jedyną polską marką, która potrafi spełnić restrykcyjne niemieckie przepisy obowiązujące w zakresie produkcji pojazdów szynowych na tym rynku i skutecznie homologować dostarczone pojazdy. Ta sztuka nie udała się do tej pory żadnemu innemu producentowi z naszego kraju – podkreśla Zbigniew Palenica odpowiedzialny w Solarisie za rozwój obszaru pojazdów szynowych.
Zaczęło się od Poznania
Solarisy Tramino to pierwsze tramwaje wyprodukowane w fabryce w Bolechowie. "Debiutanckie" 45 pojazdów trafiło do Poznania. Solaris dostarczył te tramwaje już także dla niemieckiej Jeny, w trakcie realizacji są zaś zamówienia dla Brunszwiku i Olsztyna. Solarisa Tramino można zobaczyć także w Krakowie, gdzie obecnie testowany jest pierwszy egzemplarz jaki powstał w 2009 r.
Źródło zdjęcia głównego: Solaris