|

Skąd wziął się kryzys na polskim niebie? Kalendarium zdarzeń, miesiąc po miesiącu

cnb_kontrol
cnb_kontrol
Źródło: TVN24
Dziesiątki niebezpiecznych incydentów lotniczych, także podczas startów maszyn z prezydentem i premierem na pokładzie. Dyscyplinarki dla tych, którzy ostrzegali o niebezpieczeństwie. Alarmujące pisma do ministra oraz szefa rządu, które miesiącami pozostawały bez reakcji. To kulisy narastającego od dwóch lat konfliktu w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, który doprowadził do największego kryzysu w jej historii.Artykuł dostępny w subskrypcji

Kryzys na polskim niebie, który od początku kwietnia dotyka pasażerów opóźnionych lotów, nie wziął się, jakkolwiek by to nie zabrzmiało, z powietrza. To efekt konfliktu w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej między kontrolerami a kierownictwem PAŻP. Konfliktu, który przy biernej postawie rządu, a przede wszystkim Ministerstwa Infrastruktury, narastał od ponad dwóch lat. Konfliktu, którego pośrednią przyczyną była pandemia, a bezpośrednią - ograniczenie liczby dyżurów na stanowiskach kontrolerskich spowodowane znaczącym spadkiem liczby operacji lotniczych.

Czytaj także: