Pele wraca do Brazylii. Markę przejęła rodzinna firma Neymara

shutterstock_2132570449
Prezydent Brazylii: antydemokratyczne siły starają się ograniczyć nasze wolności
Źródło: Reuters
Firma NR Sports, należąca do ojca Neymara, nabyła prawa do marki legendy brazylijskiego futbolu - Pelego. Od teraz Neymar Senior może w pełni komercyjnie wykorzystywać nazwisko i wizerunek trzykrotnego mistrza świata, który zmarł w grudniu 2022 roku.

Ogłoszenie pozyskania praw nastąpiło w Muzeum Pelego w brazylijskim mieście Santos. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Według brazylijskich mediów przejęcie kosztowało 18 milionów dolarów. Prawa wcześniej należały do amerykańskiej firmy Sport 10.

Pomnik króla futbolu Pele w jego rodzinnym mieście w Minas Gerais
Pomnik króla futbolu Pele w jego rodzinnym mieście w Minas Gerais
Źródło: Shutterstock

- Jesteśmy dumni. Uważam, że to bardzo silna marka. Chcemy wzmocnić jej tożsamość i dostosować ją do współczesnych czasów – powiedział Neymar Santos Sr podczas wtorkowego wydarzenia.

Umowa otwiera nowe możliwości dla kultowej marki Pelego, uważanej w Brazylii za słabo rozwiniętą przez jej właściciela.

- To początek motywującego dla nas projektu. Jesteśmy bardzo wzruszeni – dodał ojciec byłego piłkarza Barcelony i Paris Saint-Germain.

Neymar: Pele ponownie stał się częścią Brazylii

Podczas wydarzenia w Muzeum Pelego wyemitowany został także film promocyjny, w którym wypowiedział się Neymar Jr.

- Niektórzy rodzą się, by grać, inni rodzą się, by zmieniać zasady gry. Pele urodził się, by zmieniać wszystko. Pele nigdy nie przestał być jednym z nas, a teraz oficjalnie jest częścią Brazylii, ponownie i na zawsze – powiedział napastnik.

Firma ojca Neymara zyskała prawa do marki Pelego
Firma ojca Neymara zyskała prawa do marki Pelego
Źródło: GUILHERME DIONIZIO/PAP

33-letni Neymar Jr wrócił do byłego klubu Pelego, Santosu. W historii piłkarskiej reprezentacji „Canarinhos” z 79 golami na koncie prześcignął legendarnego rodaka i został jej najlepszym strzelcem.

Rodzina Pelego bezskutecznie próbowała kupić markę po jego śmierci. Krytykowała fakt, że miała większą obecność w Stanach Zjednoczonych niż w Brazylii.

OGLĄDAJ: TVN24 HD
pc

TVN24 HD
NA ŻYWO

pc
Ten i inne materiały obejrzysz w subskrypcji
Zobacz także: