Ofensywa motoryzacyjnego giganta. Nowy plan

Volkswagen Chiny
Chińskie samochody przebojem zdobywają rynki w Europie
Źródło: Reuters Archive
Volkswagen planuje eksportować samochody produkowane w Chinach do większej liczby państw - informuje Reuters. Według agencji koncern wyklucza jednak wysyłanie aut z Państwa Środka do Europy.

Jak podała Reuters, Volkswagen około sześciu tygodni temu rozpoczął eksport produkowanych w Chinach limuzyn z silnikami spalinowymi na Bliski Wschód.

Koncern rozważa teraz, które kolejne modele opracowane i wyprodukowane w Chinach, mogłyby trafić na nowe rynki zagraniczne. Wśród potencjalnych odbiorców mówi się o krajach Azji Południowo-Wschodniej i Azji Centralnej.

W Chinach dla Chin. I nie tylko

- To, czym się zajmujemy, to proces wspólnego podejmowania decyzji z naszą centralą w Niemczech, ponieważ musimy mieć pewność, że w każdym rynku oferujemy odpowiednie portfolio samochodów - podkreślił Thomas Ulbrich, dyrektor ds. technologii Volkswagen Group China, podczas spotkania z mediami w Hefei, głównym centrum produkcyjno-innowacyjnym koncernu w Chinach.

Volkswagen inwestuje miliardy euro w rozwój tego hubu, realizując strategię "in China for China" (w Chinach dla Chin), która ma pomóc producentowi samochodów odzyskać udziały w rynku zajmowane przez kolejnych agresywnych chińskich konkurentów.

"Jednocześnie VW stoi przed wyzwaniem obrony swojej pozycji za granicą, ponieważ chińscy producenci samochodów coraz częściej starają się rozszerzyć działalność poza Państwo Środka, aby uniknąć brutalnej wojny cenowej i nadwyżki mocy produkcyjnych w kraju" - wskazuje Reuters.

Bez Europy, ale z globalnymi ambicjami

Mimo planów poszerzenia eksportu aut z Chin, Volkswagen nie zamierza wysyłać wyprodukowanych w Chinach modeli do Europy - informuje Reuters. Według agencji powodem są różnice w systemach elektronicznych i technologii oprogramowania stosowanej w inteligentnych pojazdach.

Koncern podkreśla jednak, że rozwój nowych platform i kluczowych technologii w Chinach staje się coraz bardziej efektywny — opracowanie nowego modelu elektrycznego auta może tam kosztować nawet o 50 proc. mniej niż w innych krajach, dzięki dostępowi do lokalnych technologii i szerokiej bazy dostawców.

Volkswagen Chiny
Pracownik chińśkiej fabryki umieszcza logo Volkswagena
Źródło: Jenson/Shutterstock

Thomas Ulbrich zaznaczył, że samochody oparte na najnowszej, chińskiej architekturze elektronicznej Volkswagena pojawią się na kolejnych rynkach zagranicznych "już wkrótce". Nie zdradził jednak, gdzie dokładnie trafią.

OGLĄDAJ: "Każdy w branży wiedział, do czego to zmierza". Zachód przespał zagrożenie chińskimi autami?
Debata

"Każdy w branży wiedział, do czego to zmierza". Zachód przespał zagrożenie chińskimi autami?

Debata
Ten i inne materiały obejrzysz w subskrypcji
Zobacz także: