Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w marcu 2024 roku - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje przekazywane na antenie TVN24 powoływano się ponad 4,2 tysiąca razy.
Instytut Monitorowania Mediów w czwartek opublikował wyniki marcowego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Czytamy w nim, że "pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów po raz kolejny zajmuje TVN24".
"Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, która na antenie stacji skomentowała weto prezydenta Andrzeja Dudy w sprawie tzw. pigułki 'dzień po'" - wskazano w raporcie.
Z opublikowanego badania wynika, że na informacje przekazywane przez TVN24 powoływano się w marcu ponad 4,2 tys. razy. W lutym było to 3779 cytowań.
W zestawieniu ogólnym drugie miejsce zajęła Gazeta Wyborcza, która awansowała o jedną pozycję, uzyskując ponad 3,7 tys. wzmianek. Podium zamknęła Wirtualna Polska, do której dziennikarze odwoływali się prawie 3,4 tys. razy.
Zobacz także: "Niekompetentny i pozbawiony dobrej woli urzędnik". Apel o "odebranie nadmiernej władzy"
TVN24 liderem stacji telewizyjnych
TVN24 utrzymał także pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych. Na drugiej pozycji znalazła się telewizja Polsat News, a dalej TVP Info.
Instytut Monitorowania Mediów wyjaśnił, że analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 64 286 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Źródło: tvn24.pl