Po ekspansji centrów handlowych w mniejszych miastach deweloperzy znów patrzą na największe i najzamożniejsze - informuje "Puls Biznesu".
W ubiegłym roku przybyło w Polsce 475 tys. mkw. powierzchni, na której można robić zakupy. To 24 nowe centra i parki handlowe oraz dziewięć rozbudowanych. Na 2015 r. deweloperzy zaplanowali powiększenie rynku o blisko 600 tys. mkw.
Powrót do metropolii
Największy ruch widać w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców, gdzie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 406 mkw. powierzchni handlowej. Za rok współczynnik ten wzrośnie do 460 tys. mkw. - wynika z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych. - W ostatnich latach deweloperzy byli skupieni na mniejszych miastach. Obecnie największe nasycenie powierzchnią handlową, sięgające 824 mkw., widać w miastach o wielkości 100-200 tys. mieszkańców. W takich miastach nie ma miejsca na więcej niż jeden czy dwa obiekty. Dlatego deweloperzy wracają do metropolii - mówi Jan Jakub Zombirt, analityk JLL.
Średnie nasycenie w ośmiu największych aglomeracjach to 581 mkw. na 1 tys. osób. Do końca roku powinno wzrosnąć do 618 mkw.
Autor: ToL//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu