Air Europa, hiszpańska linia lotnicza, padła ofiarą cyberataku na system płatności internetowych. Przestępcy pozyskali dane kart kredytowych części klientów - poinformował przewoźnik we wtorek.
Agencja Reutera poinformowała, że linia Air Europa wysłała wiadomości e-mail do klientów, których dane kart kredytowych zostały wykradzione, i powiadomiła odpowiednie instytucje finansowe. Nie podano liczby klientów dotkniętych atakiem. Przewoźnik zapewnił, że żadne inne informacje nie trafiły w ręce cybeprzestępców.
Air Europa ofiarą cyberataku
Reuters opublikował treść wiadomości, którą otrzymał jeden z klientów linii Air Europa. W e-mailu poinformowano, że karta użyta do płatności na stronie internetowej hiszpańskiego przewoźnika powinna zostać zablokowana i wymieniona na nową, "aby zapobiec możliwemu nieuczciwemu wykorzystaniu informacji" w następstwie incydentu.
Hiszpańskie stowarzyszenie konsumenckie OCU zaleciło klientom przewoźnika, którzy otrzymali wiadomość e-mail, aby zastosowali się do porady linii lotniczej.
Jednocześnie stowarzyszenie wezwało krajowy organ ochrony danych osobowych do zbadania, kiedy doszło do cyberataku, ponieważ - jak wskazano - nieautoryzowane użycie kart, których dane pozyskano, mogło nastąpić jeszcze przed ostrzeżeniem wydanym przez Air Europa.
Air Europa z siedzibą w Madrycie wkrótce może trafić w ręce International Consolidated Airlines Group, właściciela British Airways. Transakcja nie została jeszcze sfinalizowana.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: dhvstockphoto/Shutterstock