W październiku 2012 r. TVN była najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce, we wszystkich najważniejszych grupach.
Dobre wyniki TVN zawdzięcza przede wszystkim swoim hitom w ramówce, takim jak program MasterChef.
W październiku 2012 r. przyciągał on do 3,7 mln widzów, odnotowując średnio 26,3 proc. udziału w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 20,1 proc. w grupie 4+. Program ten osiągnął najlepszy wynik w swoim paśmie, pokonując m.in. produkcję Polsatu "Must be the music".
Także serial Lekarze okazał się bezkonkurencyjny w godzinach swojego nadawania. Serial przyciągał przed telewizory do 3,2 mln widzów, odnotowując średni udział w rynku na poziomie 23,8 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49) oraz 22,9 proc. w grupie 4+.
Świetne wyniki odnotował również program rozrywkowy Mam Talent!, przyciągając przed telewizory do 4,6 mln widzów. W czasie swojej emisji, show pobił programy konkurencyjnych stacji, odnotowując średni udział w rynku, w komercyjnej grupie docelowej (16-49), na poziomie 29,9 proc. (TVP1 – 12,6 proc. , TVP2 – 11,8 proc., Polsat – 13,7 proc.).
Główny serwis informacyjny stacji, Fakty, również pozostaje niepokonany. W październiku przyciągał do 4,8 milionów widzów, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 29,4 proc., wyprzedzając swojego głównego konkurenta Wiadomości (27,3 proc.).
Dobre wyniki odnotował program Kuchenne rewolucje, który gromadząc przed odbiornikami telewizyjnymi do 2,9 miliona widzów, był liderem w swoim paśmie w grupie 16-49. Średni udział w rynku w komercyjnej grupie docelowej (16-49) wyniósł 24,7 proc., a w grupie 4+ - 20,4 proc..
Pozycję lidera w swoich pasmach utrzymały również Perfekcyjna pani domu, serial Prawo Agaty, Ugotowani, Dzień Dobry TVN i Kuba Wojewódzki.
Lider rynku
W październiku TVN po raz kolejny potwierdził pozycję lidera rynku i pozostał najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym.
Kanał odnotował 18,2 proc. ogólnego udziału w rynku w peak time i 15,9 proc. w ujęciu całodobowym. Na dalszych miejscach uplasowały się: Polsat (14,6 proc. całodobowo i 15,6 w peak time), TVP1 (13,7 proc.; 15,8 proc.) oraz TVP2 (12,5 proc.; 15,6 proc.).
Jescze lepsze wyniki TVN odnotował w swojej grupie docelowej (16-49 lat; miasta powyżej 100 tys. mieszkańców). Całodobowo ogladało go średnio 20 proc. widzów. Polsat zanotował wynik na poziomie 13,9 proc., TVP1 - 9,5 proc., a TVP2 8,4 proc.
Autor: abs / Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: TVN | Bartosz Siedlik