Zdrowe żywienie to zjawisko, które opisujemy, komentujemy i analizujemy, ale niekoniecznie stosujemy w praktyce? Okazuje się, że nie do końca. Konsumenci wolą jeść smacznie i nie mieć wyrzutów sumienia po niezdrowym posiłku. Coraz więcej ludzi szerokim łukiem omija jedzenie typu fast food, a gigant na rynku szybkiego jedzenia - sieć restauracji McDonald's - zamyka setki placówek.
TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE?
Rosnąca świadomość społeczeństwa dotycząca zasad zdrowego odżywiania powoduje, że lokalne bazary i targi są oblegane, a restauracje typu fast food, jak np. McDonald's, tracą klientów. Gigant na rynku szybkich dań, mający ponad 36 tysięcy lokali w ponad 100 krajach niemal na całym świecie, ogłosił, że od 2015 roku zdecydowano o zamknięciu już 700 placówek.
Setki pustych miejsc
Firma, której charakterystyczne logo - żółta litera "M" lub jak kto woli, dwa łuki - na początku 2015 roku opublikowała oświadczenie o zamknięciu 350 placówek. Jednak już niespełna rok później ogłoszono decyzję o zamknięciu kolejnych 350 miejsc.
Marka słynąca z serwowania szybkich dań, łatwo dodających centymetrów w pasie, odczuwa konsekwencje rosnącej świadomości konsumentów. We znaki daje im się także prężnie funkcjonująca konkurencja, oferująca coraz częściej zdrowsze alternatywy szybkich przekąsek.
Spadki w konsekwencji
Jak podaje portal thehealthyday.com, firma odnotowała spadek sprzedaży rzędu 2.3 proc. i 28- procentowe zmniejszenie zysków z działalności operacyjnej w stosunku do prognoz na pierwszy kwartał roku 2015. Prognozy i raporty z kolejnych miesięcy wykazały, że sytuacja raczej nie ulegnie poprawie.
Dzięki zamknięciu 700 najgorzej prosperujących restauracji, światowy koncern ma nadzieję z powrotem znaleźć się ścisłej czołówce. Jednocześnie planuje udoskonalenie oferty fast foodu przez dopasowanie jej do oczekiwań klientów.
Zmienią ofertę?
Steve Easterbrook, nowy CEO (ang. Chief Executive Officer, dyrektor generalny)) McDonald's zapowiedział, że 4 maja tego roku restauracje pokażą się swoim klientom od nowej, ulepszonej strony.
- Uważam, że nasza branża jest stale głodna nowości i zainteresowana zmianami, które wciąż obserwujemy - podkreślił.
W Polsce logo McDonald's ma 367 restauracji w ponad 150 miastach.
Autor: stella/jor / Źródło: thehealthyday.com
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock