Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po raz kolejny nie rozstrzygnęła w czwartek sprawy przedłużenia koncesji dla TVN7. Stacja złożyła wniosek w tej sprawie ponad rok temu, nadawca spełnia wszystkie warunki. Widzowie mogą wyrazić solidarność z TVN7, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji.
Jak przekazała rzecznczka KRRiT Teresa Brykczyńska, za przedłużeniem koncesji dla TVN7 padły trzy głosy, przeciwko były dwa. Aby przedłużyć koncesję, wymagane są cztery głosy "za".
Obecna koncesja dla TVN7 wygasa 25 lutego. Wniosek do KRRiT o jej przedłużenie na kolejne 10 lat został złożony przez TVN Grupa Discovery 23 grudnia 2020 roku. Na decyzję Rady stacja czeka już ponad rok. Podobnie jak w przypadku stacji TVN24 - której odnowiono koncesję po 18 miesiącach oczekiwania - nie ma żadnych przesłanek, które uzasadniałyby tak olbrzymie opóźnienie.
Przeciwko przedłużeniu koncesji cały czas opowiadają się ci same dwaj członkowie KRRiT - Janusz Kawecki i Andrzej Sabatowski.
Rzeczniczka KRRiT podczas rozmowy z reporterem TVN24 odczytała oświadczenie Janusza Kaweckiego, w którym uzasadnia on swój sprzeciw. Przypomniał on w nim, że sprzeciwiał się też przedłużeniu koncesji dla TVN24.
TVN7
TVN7 to jedna z największych, najbardziej rozpoznawalnych i lubianych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 procent widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
Czytaj również: TVN7 bez koncesji. Oświadczenie pełnomocnika TVN Grupa Discovery
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny. W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70 procent całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5 procent przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
Kampania informacyjna, widzowie mogą zwracać się do KRRiT
W związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym TVN7 rozpoczęła się kampania informacyjna. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Widzowie mogą wyrazić solidarność z kanałem, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji.
Napisz w obronie TVN7: SKARGI@KRRIT.GOV.PL
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: TVN24