Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie zdecydowała w sprawie przedłużenia koncesji dla TVN7. - To prosta procedura, która powinna się zakończyć w miesiąc lub dwa. Zwłoka KRRiT jest zupełnie niewytłumaczalna i nieuzasadniona - powiedział w TVN24 mecenas Mikołaj Sowiński, pełnomocnik TVN Grupa Discovery.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po raz kolejny nie rozstrzygnęła w czwartek sprawy przedłużenia koncesji dla TVN7. Stacja złożyła wniosek w tej sprawie ponad rok temu, nadawca spełnia wszystkie warunki.
Widzowie mogą wyrazić solidarność z kanałem, zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji.
Napisz w obronie TVN7: SKARGI@KRRIT.GOV.PL
Sowiński: zupełnie niewytłumaczalne
- Przedłużenie koncesji to bardzo prosta procedura, która powinna być zakończona po 30 czy 60 dniach - mówił w TVN24 mecenas Mikołaj Sowiński, pełnomocnik TVN Grupa Discovery.
Jak podkreślił, "zupełnie niewytłumaczalne i nieuzasadnione jest tak długie zwlekanie z podjęciem decyzji przez KRRiT". - Tym bardziej biorąc pod uwagę to, że w takim samym stanie prawnym i faktycznym takie decyzje zostały podjęte przez Krajową Radę wcześniej, choćby przy okazji stacji TVN24 - przypomniał.
Sowiński wskazał, że wniosek o rekoncesję dla TVN7 został złożony w grudniu 2020 roku. - Co ciekawe, pierwsza próba podjęcia uchwały przez KRRiT miała miejsce dopiero po roku. Przez rok KRRiT nie podejmowała nawet prób przyjęcia uchwały w tej sprawie - powiedział mecenas.
Przyznał, że "jest mu niezręcznie komentować politykę", ale "chyba jesteśmy tutaj w polityce po prostu". - Na gruncie przepisów prawnych ja nie widzę uzasadnienia (dla nieprzedłużania koncesji - red.) - dodał.
Kampania informacyjna, widzowie mogą zwracać się do KRRiT
TVN7 to jedna z największych, najbardziej rozpoznawalnych i lubianych stacji w Polsce, działająca nieprzerwanie od 2002 roku. Od tego czasu kanał dynamicznie się rozwijał i obecnie zajmuje 4. miejsce wśród najchętniej oglądanych stacji w grupie komercyjnej 16-49. Siódemka to kanał z koncesją naziemną, satelitarną i kablową. Blisko 30 procent widzów ogląda go w telewizji naziemnej, czyli całkowicie za darmo.
Treści produkowane przez TVN7 mają charakter lokalny. W 2021 roku aż 8 z TOP10 najpopularniejszych programów stacji stanowiły produkcje polskie. Programy wyprodukowane w Polsce wypełniają około 70 procent całego czasu antenowego Siódemki. Kanał wspiera polskie firmy i inwestuje w Polsce, promuje polskie filmy poprzez pasmo polskich poniedziałków. Co roku 1,5 procent przychodu grupy TVN Discovery zostaje odprowadzone do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, wspierając polską kinematografię.
W związku z przedłużającym się procesem rekoncesyjnym TVN7 rozpoczęła się kampania informacyjna. W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy, a także przypominają, że największy kanał rozrywkowy w Polsce może niedługo zakończyć nadawanie.
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24