Klienci szwajcarskich kawiarni przeżywali zaskoczenie, gdy na opakowaniach śmietanki do kawy widzieli nadrukowane wizerunki Adolfa Hitlera i Benito Mussoliniego. Firma, która wprowadziła produkt do sprzedaży przeprasza i wycofuje towar z rynku.
Śmietanki w kontrowersyjnych opakowaniach pojawiły się w kilku kawiarniach, restauracjach i sklepach. Widok nietypowego opakowania wywoływał zdziwienie i oburzenie wielu klientów. Zdjęcia szybko trafiły do sieci.
No, seriously guys, Hitler on your creamer, http://t.co/1pXk12k1Ty None of you are grasping this. Mussolini too! pic.twitter.com/CfiR1heA0M— David Ruiz (@davidalruiz) październik 22, 2014
@nlyonne oh and mussolini creamer shot pic.twitter.com/t2DzWbtYKd— paulina (@palynathisway) październik 23, 2014
Christian Shuster, 47-letni Niemiec, który podczas służbowego pobytu w Szwajcarii zobaczył opakowanie z wizerunkiem przywódcy faszystowskich Niemiec, tak opisał sprawę brytyjskiemu portalowi METRO. "Szwajcarscy koledzy zabrali nas do kawiarni. Kiedy kelnerka przyniosła śmietankę do kawy, a na opakowaniu zobaczyliśmy twarz Hitlera, nie mogliśmy w to uwierzyć. Na początku myślałem, że to jakiś chory żart przygotowany przez moich kolegów, ale gdy zobaczyłem inne pojemniki z wizerunkiem Hitlera lub Mussoliniego wiedziałem, że się mylę. To absolutnie złe i skandaliczne" - skomentował.
Przeprosiny
Opakowania wykonała firma Karo-Versand. Zawartość, czyli śmietankę, produkuje Elsa-Mifroma, należąca do spółki Migros - szwajcarskiego dystrybutora, który dostarczył produkt do sklepów i kawiarni. Migros przeprasza teraz za - jak to nazywa - "niewybaczalny błąd" i pisze, że produkt z takim motywem nigdy nie powinien być dopuszczony do sprzedaży
Na swojej stronie internetowej firma przyznała, że opakowania przeszły wewnętrzne kontrole i zapewniła, że w przyszłości zostaną one zaostrzone. Teraz spółka robi wszystko, by całkowicie usunąć z rynku produkt z wizerunkiem totalitarnych przywódców.
Producent nie widzi w tym nic złego
Peter Rothenbühle - właściciel firmy Karo-Versand, która zaprojektowała i dostarczyła opakowania - nie widzi natomiast w całej sprawie nic złego i przekonuje, że był to produkt kolekcjonerski. W sumie firma użyła wizerunków ponad 30 postaci historycznych.
Zbieranie wieczek z opakowań po śmietankach do kawy jest w Szwajcarii popularnym hobby.
Autor: kl//rzw / Źródło: metro.co.uk, swissinfo.ch
Źródło zdjęcia głównego: Twitter | Twitter