Dawne restauracje KFC w Rosji zaczynają ponownie otwierać się pod szyldem Rostic's. Nowi właściciele chcą ożywić markę, która powstała wkrótce po upadku Związku Radzieckiego.
Jak podaje Reuters, amerykańska spółka macierzysta KFC "Yum! Brands Inc" sfinalizowała w ubiegłym tygodniu swoje wyjście z Rosji, przekazując prawa franczyzy firmie Smart Service, kierowanej przez Konstantina Kotowa i Andrieja Oskolkowa.
Umowa obejmowała wszystkie rosyjskie restauracje KFC oraz system operacyjny. Wartość transakcji nie została ujawniona.
Wskrzeszają markę z lat 90.
Marka Rostic's pierwszy raz pojawiła się na rynku w 1993 r. i stała się narzędziem ekspansji KFC w Rosji, gdzie amerykańska sieć posiadała ponad 1000 lokali. Amerykanie pierwszy raz nawiązali współpracę z Rostic's w 2005 roku, a następnie wykupili sieć.
Nowi właściciele, którzy prowadzili wcześniej około 40 restauracji działających na zasadach franczyzy jako KFC poinformowali, że powrót marek "Yum! Brands" do Rosji pewnego dnia nie jest wykluczony. Agencji Reutera nie udało się jednak uzyskać komentarza w tej sprawie od "Yum! Brands".
Informując o rebrandingu sieci KFC Reuters przypomina wyjście z Rosji sieci McDonald's, co miało miejsce latem ubiegłego roku. Restauracje również zostały przejęte przez lokalnego licencjobiorcę i przemianowane na Vkusno & tochka, czyli "Smaczne i kropka".
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Anne Czichos / Shutterstock.com