Mieszkańcy Myśliborza doczekają się obwodnicy. Jak zapowiedział Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podpisany właśnie program inwestycyjny otwiera drogę do realizacji oczekiwanej od lat inwestycji, która już od 2009 roku ma uzyskane zezwolenia i pozyskane grunty.
Program Inwestycyjny w poniedziałek podpisał wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz.
Jak podkreślono w komunikacie, obwodnica wyprowadzi z wąskich uliczek Myśliborza ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej numer 26 łączącej drogę S3 z granicą polsko-niemiecką w Krajniku Dolnym.
Dokumentacja projektowa dla obwodnicy zostanie poddana aktualizacji, a przetarg na budowę planowany jest w przyszłym roku. Rozpoczęcie robót powinno nastąpić wiosną 2019 roku, a zakończenie realizacji w 2021 roku.
Ulga dla mieszkańców
Droga krajowa numer 26 biegnie przez zabytkowe centrum Myśliborza i prowadzi od drogi S3 do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym.
GDDKiA wskazuje, że przebieg drogi przez centrum miasta wiąże się z wieloma uciążliwościami zarówno dla mieszkańców, jak i dla kierowców. Zwrócono uwagę, że wjazd od strony zachodniej do Myśliborza prowadzi przez średniowieczną bramę miejską, ciężarówki nie mieszczą się pod bramą, dlatego muszą przejeżdżać "pod prąd" obok bramy. Zdaniem GDDKiA obwodnica rozwiąże te problemy wyprowadzając z centrum Myśliborza ruch tranzytowy.
Nowa trasa ominie centrum miasta od południa, zostanie poprowadzona w większości po śladzie zlikwidowanej linii kolejowej. Będzie to jednojezdniowa droga o dwóch pasach ruchu w każdą stronę.
Jak czytamy w komunikacie, na początku obwodnicy powstanie rondo będące połączeniem dróg krajowych numer 23 i 26, dalej na obwodnicy powstaną dwa skrzyżowania, jedno z ulicą Łużycką, a drugie przy końcu obwodnicy będące połączeniem z obecną drogą krajową w kierunku centrum Myśliborza. W ramach inwestycji powstaną również drogi wspomagające, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe.
W przedsięwzięciu partycypuje Gmina Myślibórz, która na etapie przygotowania zrezygnowała z odszkodowań za grunty gminne przejęte pod obwodnicę i pokryła koszty odszkodowań pod drogi wspomagające. Na etapie realizacji Gmina pokryje również koszt budowy części dróg wspomagających.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Google Maps