Dla połowy kupujących kolejki do kas to najbardziej frustrujący element zakupów. Woleliby skorzystać z automatycznych placówek handlowych - czytamy w czwartkowym "Pulsie Biznesu".
Dla Polaków na zakupach szczególnie istotna jest szybkość, a co za tym idzie - zauważa "Puls Biznesu" - brak konieczności stania w kolejce. - Kolejki miały onegdaj funkcję społeczną - spotykało się w nich znajomych, plotkowało. Ale czasy długich kolejek ze społecznymi listami odeszły już w niepamięć - komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. Pozbycie się kolejek jest szczególnie ważne dla detalistów, którzy dzięki temu mogą zyskać dodatkowych klientów i przychody. Już 71 proc. kupujących przyznaje, że nie wróciłoby do sklepu po produkt, jeśli wiązałoby się to ze staniem od nowa w kolejce. Już niemal co drugiemu konsumentowi (46 proc.) zdarzyło się też w ogóle zrezygnować z zakupów, widząc zbyt długie kolejki do kas - wynika z z najnowszego badania firmy Mastercard.
Bez kas?
Wychodząc nieco w przyszłość, kupujący chętnie skorzystaliby także z rozwiązań służących do samodzielnego skanowania produktów w sklepowych alejkach. Równie atrakcyjnym rozwiązaniem wg badanych są sklepy całkowicie pozbawione kas, w których problem kolejek by nie istniał. Jest to już technologicznie możliwe, m.in. dzięki wykorzystaniu tokenizacji, czyli cyfrowych odpowiedników kart płatniczych powiązanych z aplikacją w telefonie - pisze "Puls Biznesu".
Autor: msz / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock