Przegląd prasy. Klienci sklepów nie chcą stać w kolejkach. Kasjerów zastąpią automaty?

Konsumenci chcą sklepów bez kasjerów
Do centrum handlowego nie tylko po zakupy. Polak lubi tam też zjeść
Dla połowy kupujących kolejki do kas to najbardziej frustrujący element zakupów. Woleliby skorzystać z automatycznych placówek handlowych - czytamy w czwartkowym "Pulsie Biznesu".

Dla Polaków na zakupach szczególnie istotna jest szybkość, a co za tym idzie - zauważa "Puls Biznesu" - brak konieczności stania w kolejce.- Kolejki miały onegdaj funkcję społeczną - spotykało się w nich znajomych, plotkowało. Ale czasy długich kolejek ze społecznymi listami odeszły już w niepamięć - komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.Pozbycie się kolejek jest szczególnie ważne dla detalistów, którzy dzięki temu mogą zyskać dodatkowych klientów i przychody. Już 71 proc. kupujących przyznaje, że nie wróciłoby do sklepu po produkt, jeśli wiązałoby się to ze staniem od nowa w kolejce. Już niemal co drugiemu konsumentowi (46 proc.) zdarzyło się też w ogóle zrezygnować z zakupów, widząc zbyt długie kolejki do kas - wynika z z najnowszego badania firmy Mastercard.

Bez kas?

Wychodząc nieco w przyszłość, kupujący chętnie skorzystaliby także z rozwiązań służących do samodzielnego skanowania produktów w sklepowych alejkach.Równie atrakcyjnym rozwiązaniem wg badanych są sklepy całkowicie pozbawione kas, w których problem kolejek by nie istniał. Jest to już technologicznie możliwe, m.in. dzięki wykorzystaniu tokenizacji, czyli cyfrowych odpowiedników kart płatniczych powiązanych z aplikacją w telefonie - pisze "Puls Biznesu".

Autor: msz / Źródło: PAP

Zobacz także: