Już 11 mln użytkowników postanowiło wypróbować serwis streamingowego Apple Music. Jeżeli po bezpłatnym okresie wykupią abonament, to Apple może zagrozić serwisowi Spotify.
Apple Music wszedł na rynek strumieniowania muzyki pod koniec czerwca. Teraz koncern poinformował, że od tego czasu pozyskał 11 mln użytkowników, którzy obecnie korzystają z trzymiesięcznego bezpłatnego okresu próbnego.
Dobry wynik
Po tym okresie użytkownicy, którzy nadal będą chcieli korzystać z Apple Music będą musieli zapłacić 4,99 euro miesięcznie. Mogą również wykupić pakiet rodzinny (maksymalnie na 6 osób), który kosztuje 7,99 euro miesięcznie. Gdyby wszyscy użytkownicy, którzy zapisali się na subskrypcję w Apple Music wciąż korzystali z serwisu po bezpłatnym okresie, to firma z Cupertino w Kalifornii uzbierałaby połowę zasięgu, który ma obecnie Spotify, czyli obecny lider rynku. Spotify, który powstał w 2006 roku ma obecnie ponad 75 mln aktywnych użytkowników na całym świecie. 20 mln z nich płaci co miesiąc około 5 euro.
Wygryzie konkurencję?
"The Telegraph" pisze, że obecne 11 mln użytkowników, którzy zdecydowali się na darmową i próbną subskrypcję stanowi jedynie ułamek potencjału Apple. Wszystko przez to, że Apple sprzedał od 2007 roku ponad miliard urządzeń z systemem iOS. Jeśli choć część z nich wykupi płatny abonament, to koncern zostanie jednym z poważniejszych graczy na rynku strumieniowania muzyki.
Autor: msz/gry / Źródło: The Telegraph