Miliard unikalnych użytkowników w ciągu jednego miesiąca - takim wynikiem w maju może pochwalić się Google. W ten sposób internetowy gigant pokonał historyczną granicę. Ma jednak i powody do zmartwienia: konkurentom użytkowników przybywa szybciej.
Na drugim miejscu majowego rankingu znalazł się Microsoft z wynikiem ponad 905 milionów użytkowników, co także jest najlepszym wynikiem w jego historii. Na trzecim uplasował się Facebook, którego przynajmniej raz w maju odwiedziło 714 milionów ludzi.
Na czwartym miejscu znalazło się Yahoo! z wynikiem 689 milionów użytkowników (do października portal plasował się na trzecim miejscu, został z niego zepchnięty przez FB).
Facebook ma bardzo poważne powody, by mieć poczucie sukcesu: to u niego użytkownicy spędzają najwięcej czasu, a jednocześnie to jemu użytkowników przybywa najszybciej. W maju miał ich o 30 procent więcej niż rok wcześniej, podczas gdy Microsoft zyskał 15 procent, a Google "jedynie" 8,4 procent. Roczny wzrost u Yahoo! wyniósł 10,8 proc.
W maju użytkownicy internetu spędzili w sumie 250 miliardów minut na stronach Facebooka - o 66,6 proc. więcej niż rok temu. Strony Microsoftu pochłonęły 204 miliardy minut (spadek o 13.6 proc.), zaś witryny Google (łącznie z YouTube) ok. 200 miliardów minut - o 13 procent więcej niż rok temu.
Wyniki przedstawiła firma ComScore, działająca na rynku badań ruchu internetowego od 2006 roku. Według ówczesnych badań Google miało 496 milionów użytkowników.
Dane podawane przez ComScore powstają na podstawie zachowania internautów z "globalnego panelu pomiarowego", w którym analizowane są zachowania próbki dwóch milionów internatów z całego świata. Te dane są potem przez firmę uogólniane drogą estymacji na całą populację światowych internautów.
Źródło: wsj.com
Źródło zdjęcia głównego: Lee Jordan (lic. CC-BY-SA)