e-handel

e-handel

"Dla wielu osób to rytuał". Nowy raport

Prawie 30 procent polskich konsumentów chce zrobić część przedświątecznych zakupów żywnościowych online - wynika z badania UCE Research i Grupy Blix. Ale większość klientów planuje pozostać wyłącznie przy zakupach w sklepach stacjonarnych. - To również rytuał. Coroczne świąteczne zakupy są zakorzenione kulturowo i emocjonalnie - tłumaczy ekspert.

Kup teraz, płać potem. "Konsumpcyjna pułapka", czy wygodne dysponowanie pieniędzmi?

Płatności odroczone cieszą się coraz większą popularnością, w ubiegłym roku Polacy wykonali 129 milionów takich transakcji. To wygodna forma zakupów, ale eksperci przestrzegają przed nadużywaniem jej. - Jeśli konsekwencje zakupu są odsunięte w czasie, decyzja o wrzuceniu czegoś do koszyka staje się łatwiejsza. To obniża próg ostrożności i może prowadzić do kupowania rzeczy, które normalnie zostałyby ocenione jako zbędne lub zbyt drogie - mówi Angelika Friedrich, psycholożka.