Komisja Europejska ponownie za偶膮da艂a wyja艣nie艅 od platformy sprzeda偶owej Temu. Chi艅ski serwis ma dostarczy膰 dowody na walk臋 z handlarzami oferuj膮cymi nielegalne produkty. Niedawno o podj臋cie czynno艣ci w tej sprawie apelowa艂o sze艣膰 kraj贸w, w tym r贸wnie偶 Polska. "Otrzymali艣my wniosek o udzielenie informacji od Komisji Europejskiej i w pe艂ni wsp贸艂pracujemy" - poinformowa艂a firma Temu.
KE po raz drugi wys艂a艂a 偶膮danie dotycz膮ce dostarczenia dowod贸w na walk臋 ze sprzedawcami oferuj膮cymi nielegalne produkty. Pierwsze, pod koniec czerwca, skierowa艂a tak偶e do chi艅skiej platformy Shein.
Temu musi odpowiedzie膰 na w膮tpliwo艣ci KE do 21 pa藕dziernika. Potem Bruksela zdecyduje o potencjalnych dalszych krokach, jedn膮 z mo偶liwo艣ci jest na艂o偶enie kary na platform臋.
Obie chi艅skie firmy s膮 traktowane przez KE jako tzw. bardzo du偶e platformy internetowe. Oznacza to, 偶e musz膮 one przestrzega膰 zapis贸w Aktu o us艂ugach cyfrowych (DSA) reguluj膮cego m.in. obr贸t online nielegalnymi produktami.
Przeczytaj r贸wnie偶: Sze艣膰 kraj贸w Unii Europejskiej domaga si臋 dzia艂a艅 wobec platform Temu i聽Shein
KE chce ograniczy膰 handel nielegalnymi produktami
Rzecznik KE Thomas Regnier podkre艣li艂 w pi膮tek, 偶e platformy sprzeda偶owe musz膮 bra膰 pod uwag臋, 偶e poziom ochrony konsument贸w w UE jest bardzo wysoki. Nie chcia艂 wskazywa膰 na konkretne przyk艂ady produkt贸w 艂ami膮cych europejskie standardy. Jak jednak doda艂, KE polega na raportach dostarczanych w ostatnim czasie przez organizacje konsumenckie.
KE domaga si臋 od Temu tak偶e szczeg贸艂贸w dotycz膮cych rekomendacji wy艣wietlanych u偶ytkownikom oraz o wykorzystaniu danych osobowych u偶ytkownik贸w.
Pod koniec wrze艣nia sze艣膰 kraj贸w: Niemcy, Polska, Francja, Holandia, Austria i Dania, zaapelowa艂o do KE o podj臋cie dzia艂a艅 przeciwko Temu i Shein.
Komentarz Temu
"Otrzymali艣my wniosek o udzielenie informacji od Komisji Europejskiej i w pe艂ni wsp贸艂pracujemy" - przekaza艂 tvn24.pl rzecznik Temu.
"Zgodnie z naszym d艂ugoletnim zaanga偶owaniem w przestrzeganie przepis贸w, podj臋li艣my dalsze znacz膮ce kroki od czasu uzyskania statusu VLOP w dniu 31 maja 2024 roku i nadal doskonalimy nasze praktyki w ramach Aktu o Us艂ugach Cyfrowych. Bezpiecze艅stwo konsument贸w jest naszym priorytetem, a wszelkie uwagi od interesariuszy s膮 mile widziane, poniewa偶 staramy si臋 zapewni膰 dost臋p do wysokiej jako艣ci i przyst臋pnych cenowo produkt贸w dla naszych klient贸w" - doda艂.
殴r贸d艂o:聽PAP
殴r贸d艂o zdj臋cia g艂贸wnego:聽Shutterstock