Tramwaje za 33 mln euro z podpoznańskiej fabryki trafią do Niemiec. Producent z Bolechowa dostarczy 15 niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino miejskiemu przewoźnikowi z Brunszwiku. Podobne już jeżdżą po Poznaniu.
Pierwszy pojazd ma trafić do Brunszwiku w maju 2014 roku, ostatni - w grudniu 2014. Niemiecki przewoźnik może również skorzystać z opcji rozszerzenia zamówienia o kolejne trzy Tramino.
- Solaris przebił swoją ofertą w przetargu innych europejskich producentów, ubiegających się o zamówienie - mówi Georg Hohmann, Prezes Zarządu Braunschweiger Verkehrs-AG.
Dłuższe niż w Poznaniu
Tramino został zaprezentowany w 2009 roku. Pierwszym miastem, jakie zamówiło tramwaje, był Poznań. 29 maja ostatni z zamówionych Solarisów Tramino dotarł do poznańskiego MPK. Na razie Poznań jest jedynym miastem, w których możemy zobaczyć je na torach.
Tramwaje, jakie trafią do Brunszwiku, będą miały inne parametry niż te, które kursują po stolicy Wielkopolski. - Różnią się one między innymi długością, liczbą członów, pojemnością i układem drzwi - tłumaczy Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bus & Coach.
Zamówione przez niemieckie miasto tramwaje będą dłuższe o 4 metry od poznańskich, choć posiadać będą jeden człon mniej. Czteroczłonowe Tramino będą mieć łączną długość 36 metrów. Znajdzie się w nim 201 miejsc dla pasażerów, w tym 77 miejsc siedzących.
Wagony wyposażone będą w wózki przystosowane do wyjątkowego, jedynego takiego w Europie, rozstawu toru o szerokości 1100 mm.
Krótsze do Jeny
Brunszwik nie bedzie jedynym niemieckim miastem, w jakich zobaczymy polskie tramwaje. W połowie 2013 roku pięć Tramino zawita do Jeny. Tramwaje zamówione przez Jenę bedą najkrótsze, bo 29-metrowe. Składać się będą z trzech członów. Co ciekawe, będzie to tramwaj dwukierunkowy, po obu jego stronach znajdzie się kabina motorniczego.
Autor: FC/mz/k / Źródło: TVN24 Poznań / Solaris
Źródło zdjęcia głównego: Solaris