"What's on your mind?" to pytanie stawiane przez Facebooka jego anglojęzycznym użytkownikom. Ma prowokować do odpowiedzi, którą serwis pokaże znajomym. To również film o tym, jak rzeczywiste życie różni się od przedstawianego na Facebooku. I choć reżyser opowiada gorzką historię uzależnienia od mediów społecznościowych, film robi karierę głównie w nich.
Informacje o pracy, związku, rodzinie. Zdjęcia z wakacji, imprez, kolacji. Socjolodzy mówią "pokaż mi swojego Facebooka, a powiem jakim człowiekiem jesteś". Autor filmu "What's on your mind?" stawia jednak inną tezę.
Dwa światy
Film przedstawia sceny z życia bohatera "w realu" zestawione z tym, co publikuje na Facebooku.
Romantyczna kolacja we dwoje to tak naprawdę nudny wieczór z dziewczyną. Niepowodzenia w pracy kreatywnie "przekute" w kolejny zawodowy sukces. Udawany sport. Zdrada ukochanej i cudowny powrót do życia singla. A wreszcie samotne zapijanie smutków zamiast szalonej imprezy.
Wszystkie te historie bohater publikuje pod dyktat "like'ów", które zastąpić mają prawdziwą życzliwość jego wirtualnych znajomych.
W sieci
Autorem filmu jest Shaun Higton, szerzej nieznany reżyser filmów krótkometrażowych. Prawdziwą popularność zdobył dopiero "What's on your mind?". Higton umieścił go bezpłatnie w sieci na portalach społecznościowych i w serwisach wideo. Na Youtubie film ma ponad 7 mln odtworzeń. Użytkownicy serwisu Twitter udostępniają i komentują film.
@skooal Good VIDEO :) well done— Sahar Raie (@SaharRaie) lipiec 5, 2014
Oh so true...! I guess.. “@sihorrock: Check out "Teaser for short film: What´s on your mind?" on Vimeo http://t.co/AmiUuHhi5w #Vimeo”— Andrea (@AndreaSnowflake) lipiec 5, 2014
Autor: kl//ŁUD/zp / Źródło: facebook.com/whatsonyourmindshortfilm, shaunhigton.com, twitter.com
Źródło zdjęcia głównego: https://www.youtube.com/watch?v=QxVZYiJKl1Y | Shaun Higton