Ponad połowa właścicieli kotów w Niemczech podarowała już swojemu pupilowi prezent urodzinowy lub świąteczny, a co dziesiąty kot ma już własne konto w mediach społecznościowych - wynika z nowego sondażu, przeprowadzonego wśród naszych sąsiadów zza Odry.
Kot jest zazwyczaj nie tylko zwierzęciem domowym, ale stałym członkiem rodziny. Wskazują na to wyniki ankiety przeprowadzonej przez instytut badania opinii YouGov na zlecenie firmy VistaPrint: ponad połowa (51 procent) właścicieli kotów podarowała już swojemu pupilowi lub pupilom prezent urodzinowy lub świąteczny, napisał portal dziennika "Süddeutsche Zeitung".
Kobiety są w tym względzie bardziej uczuciowe niż mężczyźni; 57 procent kobiet i 45 procent mężczyzn obdarowało swojego kota z okazji urodzin. 14 procent kotów domowych ma nawet własne konto w mediach społecznościowych. Te z kolei częściej tworzą mężczyźni niż kobiety.
Koty w mediach społecznościowych
18 procent ankietowanych mężczyzn - właścicieli kotów - stwierdziło, że ich pupil ma konto w mediach społecznościowych, w porównaniu z 11 procentami ankietowanych kobiet. Większość właścicieli obecnych w mediach społecznościowych kotów jest w wieku od 35 do 44 lat. Z sondażu wynika, że co najmniej jednego kota posiada 29 proc. Niemców.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock