Kering, francuski holding, do którego należą luksusowe marki Gucci i Yves Saint Laurent, oczekuje, że zamknie ten rok z rekordową sumą na koncie. Ma to wynikać z silnego wzrostu sprzedaży w Chinach i Europie Zachodniej.
W trzecim kwartale tego roku przychody francuskiej firmy sięgnęły 3,9 mld euro i powiększyły się w tym okresie o 23 proc. Kering zapowiedział, że to nie koniec wzrostów, bo firma odnotowuje silny wzrost sprzedaży w Chinach i Europie Zachodniej.
Coraz więcej
- Otoczenie gospodarcze sprzyja towarom luksusowym. Jesteśmy dobrze przygotowani, aby z powodzeniem kontynuować naszą pracę - powiedział Jean-Marc Duplaix, dyrektor finansowy francuskiej firmy. Analitycy wskazują, że rynek towarów luksusowych umacnia się na całym świecie. Szczególnie mocno trend wzrostowy widać w Chinach, gdzie coraz więcej osób stać na drogie produkty. Odczuwa to właśnie Kering, którego marka Gucci odnotowała w rejonie Azji i Pacyfiku aż 55 proc. wzrost sprzedaży swoich produktów. Firma podała, że za część takiego wyniku odpowiada wejście na rynek e-commerce w tym rejonie.
Wzrosty
Jean-Marc Duplaix stwierdził, że duże wzrosty odnotowały również inne marki należące do Kering. Wśród nich była np. sportowa marka Puma, której sprzedaż wzrosła o 13 proc. w ostatnim kwartale. Jednak nie wszystkie marki osiągają tak dobre wyniki. Na przykład sprzedaż produktów Bottega Veneta spadła o 4,5 proc.
Autor: msz/gry / Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock