Sieć Smyk poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży zdalnie sterowanego samochodu Monster Truck. Zabawka nie spełnia odpowiednich standardów jakości - wyjaśniono w komunikacie. Sieć Smyk zaleca klientom posiadającym wycofywany produkt o jego zwrot do najbliższego sklepu stacjonarnego.
Sieć Smyk podała powody wycofania produktu. Chodzi o "możliwość wystąpienia usterek w zdalnie sterowanym samochodzie terenowym Monster Truck, co nie spełnia odpowiednich standardów jakości marki Smiki". Jak dodano, w wyjątkowych sytuacjach może to doprowadzić "do przegrzania elementów zabawki". Produkt wycofano ze sprzedaży zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i sklepie internetowym smyk.com.
Decyzja dotyczy samochodu terenowego Monster Truck o numerze indeksu: 6958760 i kodzie kreskowym 5903977114990. "Wszystkim klientom posiadającym produkt (...) zalecamy zaprzestanie korzystania z tego produktu oraz jego zwrot do najbliższego sklepu stacjonarnego Smyk" - czytamy w komunikacie.
Informacja w tej sprawie została również opublikowana na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Smyk o procedurze zwrotu produktu
Zgodnie z zapewnieniami, zabawkę można zwrócić w dowolnym sklepie sieci Smyk. "W przypadku posiadania dowodu zakupu produktu (to jest przykładowo: paragon, faktura, numer zamówienia smyk.com) zwrot środków zostanie przekazany klientom w tej samej formie, w której nastąpiła płatność" - wyjaśniono.
Z kolei klienci bez dowodu zakupu produktu zostaną poproszeni przez pracowników sklepu o wypełnienie odpowiedniego formularza, a zwrot środków zostanie przekazany klientom w formie zwrotu na kartę podarunkową.
Klienci, którzy zakupili produkt w sklepie internetowym smyk.com mogą także dokonać zwrotu poprzez samodzielne odesłanie produktu do działu reklamacji i zwrotów w sieci Smyk. Do korespondencji trzeba załączyć wypełniony formularz reklamacji. "Zwrot środków zostanie przekazany klientom w tej samej formie, w której nastąpiła płatność w terminie do 14 dni, od dostarczenia produktu do Smyk. W przypadku płatności przy odbiorze zwrot nastąpi na numer konta bankowego podany w formularzu reklamacji" - wskazano.
Sieć handlowa Smyk - jak czytamy na stronie firmy - obejmuje ponad 220 sklepów stacjonarnych w Polsce.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: ArDanMe / Shutterstock