Ponad 36 miliardów złotych wydamy w restauracjach, pizzeriach i barach w 2017 roku - wynika z raportu GFK "Rynek gastronomiczny 2017". Klienci średnio zostawiają w lokalach gastronomicznych 98 zł miesięcznie, co jest najwyższą wartością od 9 lat.
- Rosnąca liczba lokali i ich coraz bardziej różnorodna oferta wpływa na wzrost intensywności korzystania przez konsumentów z gastronomii - mówi Lidia Kucharska, analityk w dziale Consumer Goods and Retail GfK.
Więcej lokali
Liczba placówek całorocznych wzrosła o 1,8 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Z badania wynika, że zwiększyła się też częstotliwość wizyt w lokalach gastronomicznych - do poziomu średnio 3,7 odwiedzin w skali miesiąca.
Niemal połowa, 49 proc. Polaków w wieku co najmniej 15 lat deklaruje, iż odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co oznacza jednak spadek o 5 pkt. proc. wobec 2016 roku.
Co kupujemy?
„Frytki, burgery, mięsne zestawy posiłków, pizza i lody to najbardziej popularne produkty zamawiane w placówkach gastronomicznych, co jest odbiciem niezmiennie dominujących typów odwiedzanych przez Polaków lokali. Bowiem pizzerie, restauracje i fastfoody to najbardziej popularne rodzaje placówek odwiedzanych przez konsumentów. Jednak popularność tych ostatnich spadła w stosunku do ubiegłego roku" - czytamy w raporcie GfK. Najbardziej popularną siecią gastronomiczną wśród Polaków pozostaje McDonald's. "Prawie dwie trzecie Polaków w wieku powyżej 15 lat deklaruje, iż odwiedziło punkt tej sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Sieci KFC i Pizza Hut nadal pozostają w czołówce rankingu popularności" - czytamy dalej. Ponad jedna czwarta konsumentów odwiedzających punkty gastronomiczne skorzystała z możliwości zamawiania potraw za pośrednictwem telefonu lub internetu.
Autor: msz//dap / Źródło: TVN24BiS /
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay