Dostawca internetu i telewizji wciąż ma problem. "Ataki na naszą infrastrukturę nie ustały zupełnie"

serwer serwery praca pracownik inzynier serwerownia S shutterstock_574000213
Informacje o lekach, badaniach czy wizytach. Kto z rządu ma dostęp do Internetowego Konta Pacjenta?
Źródło: Marek Nowicki/Fakty TVN
Ataki na naszą infrastrukturę nie ustały zupełnie, jednak są na bieżąco mitygowane, dzięki czemu ich wpływ na funkcjonowanie naszych usług jest obecnie praktycznie niezauważalny - zaznaczył w rozmowie z TVN24 Biznes Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii. Spółka poinformowała wcześniej w mediach społecznościowych, że "jest celem wyjątkowo silnego, długotrwałego i złożonego ataku typu DDoS".

Netia, dostawca światłowodowego internetu i telewizji, poinformowała w mediach społecznościowych, że od piątkowego wieczoru infrastruktura sieciowa Grupy Netia "jest celem wyjątkowo silnego, długotrwałego i złożonego ataku typu DDoS".

"Powoduje on okresowe zakłócenia w prawidłowym funkcjonowaniu usług dostępowych u części naszych klientów" - wytłumaczono.

Dodano, że o sytuacji zostały poinformowane właściwe służby i instytucje.

O ataku: jedynie okresowe, regionalne utrudnienia w pełnym funkcjonowaniu usług

Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii, w rozmowie z TVN24 Biznes podkreślił, że "skutkiem ataków typu DDoS na naszą infrastrukturę sieciową były jedynie okresowe, regionalne utrudnienia w pełnym funkcjonowaniu usług dostępowych u części klientów".

- Ataki na naszą infrastrukturę nie ustały zupełnie, jednak są na bieżąco mitygowane, dzięki czemu ich wpływ na funkcjonowanie naszych usług jest obecnie praktycznie niezauważalny - zaznaczył.

Dodał, że weryfikacja zgłoszeń abonenckich, które zostały powiązane z awarią masową, wywołaną atakami, potwierdza, iż już od ponad 24 godzin (od poniedziałku, 4 września po 16.30) usługi działają bez większych zakłóceń.

- Wciąż trwające indywidualne awarie nie są spowodowane wspomnianymi atakami (a np. fizycznym uszkodzeniem sieci czy awarii routera itp.), dlatego prosimy o zgłaszanie ich do służb technicznych Grupy Netia standardową drogą, np. poprzez formularz kontaktowy - podał.

Czytaj też: Awaria w dużym banku usunięta. "Przywróciliśmy działanie"

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: