TikTok zyskuje na popularności nie tylko na tle innych mediów społecznościowych. Według wewnętrznych danych Google'a i TechCrunch, aż 40 procent przedstawicieli pokolenia Z woli szukać informacji na TikToku i Instagramie, a nie w wyszukiwarce czy mapach Google.
Starszy wiceprezes firmy Google, Prabhakar Raghavan, przyznał, że TikTok zmienia sposób, w jaki młodzi ludzie szukają informacji w internecie. Podczas konferencji Fortune Brainstorm Tech stwierdził, że według wewnętrznych badań Google, prawie 40 procent młodych ludzi, szukając miejsca na lunch, nie odwiedza Google Maps ani wyszukiwarki, ale TikToka lub Instagrama.
Zdaniem Raghavana członkowie pokolenia Z nie mają tendencji do wpisywania słów kluczowych, ale raczej szukają treści na nowe sposoby, chętnie wybierając media bogate wizualnie, nieograniczające się wyłącznie do informacji. - Ciągle dowiadujemy się, że nowi internauci nie mają oczekiwań i sposobu myślenia, do których przywykliśmy - zauważa.
"Mamy do czynienia z silną konkurencją"
Wiceprezes firmy Google podał przykład mapy, stwierdzając, że młodzi ludzie często nie wiedzą, jak wyglądają te papierowe, tymczasem aplikacje zostały zaprojektowane tak, aby wyglądały jak papierowa mapa, "przyklejona" do telefonu. Takie rozwiązania nie spełniają oczekiwań młodszych pokoleń. - Musimy odpowiedzieć na zupełnie nowe oczekiwania, a to wymaga zupełnie nowych… podstaw technologicznych - ocenia.
Google chce przekonać do siebie młodszych odbiorców i planuje między innymi wprowadzenie do wyszukiwarki możliwości przesuwania kamery nad poszukiwanym obszarem i natychmiastowe zbieranie spostrzeżeń na temat wielu obiektów w szerszej scenerii.
TikTok jedną z najpopularniejszych aplikacji
TikTok należy do najpopularniejszych mediów społecznościowych. App Annie, firma zajmująca się analityką cyfrową, uznała go za najchętniej pobieraną aplikację w 2020 roku. Według zestawienia, TikTok jest jedyną aplikacją w pierwszej piątce najczęściej pobieranych aplikacji na świecie, której właścicielem nie jest Meta (dawniej Facebook).
TikTok z założenia ma być aplikacją ułatwiającą oglądania krótkich filmików i dającą możliwość tworzenia własnych materiałów wideo. We wrześniu 2021 roku TikTok odnotował miliard aktywnych użytkowników.
Źródło: Insider, TechCrunch
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock