Cyberprzestępcy, którzy określają sami siebie jako Impact Team, wykradli łącznie dane 37 mln klientów serwisu. Już wcześniej opublikowali próbkę kompromitujących informacji i ostrzegli, że jeśli portal Ashley Madison nie zostanie zamknięty, ujawnią prawdziwe nazwiska jego klientów, ich profile z materiałami zdjęciowymi, dane dotyczące ich kart kredytowych. Teraz zrealizowali swoją groźbę i wypuścili do sieci paczkę danych ważącą blisko 10 gigabajtów.
Skok w bok
Zapowiadają też, że do sieci trafią dane reszty użytkowników, którzy korzystali z randkowego portalu wykorzystywanego przez małżonków do organizowania sobie "skoków w bok". Wśród danych, które już trafiły do sieci są m.in. adresy e-mail oraz numery kart kredytowych. Hakerzy umieścili informacje o użytkownikach w sieci TOR, czyli tzw. ciemnej stronie internetu, która jest dostępna jedynie przy użyciu specjalistycznej przeglądarki. Jednak dane w czasie kilku godzin wyciekły do "normalnego" internetu. Wśród opublikowanych danych są tysiące adresów e-mail z Ameryki Północnej i Europy. Wiele z nich należy do sieci dużych firm czy uniwersytetów. "To czyny bezprawne, które mają realne konsekwencje dla wielu niewinnych ludzi, którzy mają prawo do prywatności" - poinformowała spółka Avid Life Media, do której należy Ashley MadisonSpółka podała też, że w pełni współpracuje z organami ścigania, aby odnaleźć hakerów."Przestępcy, którzy biorą w tym udział, postrzegają siebie jako strażników moralności, sędziów i katów jednocześnie. Nie będziemy siedzieć bezczynnie i pozwalać, aby ich osobista ideologia wpływała na życie ludzi na całym świecie" - podała spółka.
Co jeszcze?
Hakerzy domagają się również zamknięcia podobnego portalu Avid Life Media - Established Man. Ostrzegają, że odmowa spełnienia ich żądań będzie bardzo kosztowna. Informują przy okazji, że ci, którzy zapłacili po 19 dolarów za całkowite wykasowanie ich profili z portali Avid Life Media, zostali oszukani, bowiem firma zachowała informacje o ich płatnościach oraz dane dotyczące kart kredytowych.Portal Ashley Madison reklamuje się hasłem "Życie jest krótkie. Zafunduj sobie romans". Szacuje się, że korzystają z niego 64 miliony ludzi.
Autor: msz/ / Źródło: Reuters, BBC,