Polska branża piwna w kryzysie. Browary odczuły skutki spowolnienia gospodarczego oraz podwyżki podatku akcyzowego. Łączna sprzedaż wicelidera rynku - Grupy Żywiec - zmniejszyła się o 8 proc., do 12,5 mln hektolitrów. Na rynku krajowym Żywiec sprzedał o 6,2 proc. piwa mniej niż w 2008 r. - donosi "Rzeczpospolita".
Według szacunków w 2009 r. popyt na piwo skurczył się w Polsce o ok. 10 proc., do 32,25 mln hl. To wynik znacznie gorszy od tego, którego spodziewała się branża. Jej najczarniejsze scenariusze z początku ubiegłego roku zakładały, że sprzedaż piwa zmniejszy się w 2009 r. o 4 – 4,5 proc. - pisze "Rz".
Zdaniem zarządu Żywca, rok 2010 będzie kolejnym trudnym rokiem na rynku piwa. Oczekuje on jednak większej stabilizacji na rynkach finansowych.
Według firmy Euromonitor International w 2010 r. wielkość sprzedaży piwa w Polsce może spaść o 4 proc. Jej wartość może się natomiast skurczyć o 5 proc. - informuje gazeta.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu