Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska są już po rebrandingu, tym samym 70 procent sieci operuje pod marką MOL, a kolejnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych - poinformował MOL w komunikacie prasowym. Spółka będzie też rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner z jedzeniem dla kierowców.
Jak podano, aktualnie w sieci MOL Polska działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.
"Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy MOL – Shape Tomorrow" - napisano w komunikacie.
Grupa będzie też nadal przekształcała stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie" - podkreślono.
Obecność MOL w Polsce
Węgierska spółka MOL pojawiła się na szeroką skalę w Polsce w wyniku przejęcia przez Orlen kocernu Lotos. Warunkiem dla przeprowadzenia transakcji postawionym przez Komisję Europejską było zbycie przez Orlen 80 proc. stacji benzynowych Lotosu. Koncern zdecydował się sprzedać je właśnie Węgrom.
W ramach transkacji MOL sprzedało Orlenowi 185 swoich stacji - 41 na Słowacji i 144 na Węgrzech.
Po przejęciu przez MOL stacji Lotosu nasz krajowy rynek detaliczny stał się dla spółki najważniejszym.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: molpolska.pl