MOL przemalował niemal wszystkie stacje Lotosu

Stacja paliw MOL w Polsce
Powrót kursów reedukacyjnych dla kierowców
Źródło: TVN24
Wszystkie stacje własne spółki MOL Polska są już po rebrandingu, tym samym 70 procent sieci operuje pod marką MOL, a kolejnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych - poinformował MOL w komunikacie prasowym. Spółka będzie też rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner z jedzeniem dla kierowców.

Jak podano, aktualnie w sieci MOL Polska działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.

"Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy MOL – Shape Tomorrow" - napisano w komunikacie.

Grupa będzie też nadal przekształcała stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie" - podkreślono.

Obecność MOL w Polsce

Węgierska spółka MOL pojawiła się na szeroką skalę w Polsce w wyniku przejęcia przez Orlen kocernu Lotos. Warunkiem dla przeprowadzenia transakcji postawionym przez Komisję Europejską było zbycie przez Orlen 80 proc. stacji benzynowych Lotosu. Koncern zdecydował się sprzedać je właśnie Węgrom.

W ramach transkacji MOL sprzedało Orlenowi 185 swoich stacji - 41 na Słowacji i 144 na Węgrzech.

Po przejęciu przez MOL stacji Lotosu nasz krajowy rynek detaliczny stał się dla spółki najważniejszym.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: