Dwa tysiące uczniów z województwa zachodniopomorskiego przebywa na kwarantannie i uczy się w trybie nauki zdalnej - to 40 procent wszystkich osób objętych kwarantanną w tym regionie. Jak poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki, we wtorek w trybie stacjonarnym w kraju pracowało 99,8 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 97,8 proc. szkół podstawowych i 98,1 proc. ponadpodstawowych.
Według danych Kuratorium Oświaty w Szczecinie, z powodu obowiązkowej kwarantanny już ponad dwa tysiące uczniów w województwie zachodniopomorskim uczy się zdalnie. - Są to oczywiście poszczególne klasy, poszczególne grupy. Nie ma mowy o wyłączeniu całych szkół na terenie naszego województwa - mówi Jerzy Sołtysiak, zachodniopomorski wicekurator oświaty.
Dodaje, że naukę zdalną odbywa 69 przedszkolaków w trzech oddziałach, w trzech przedszkolach (jest to 1 proc. wszystkich przedszkoli), 1486 uczniów szkół podstawowych w 73 klasach, w 34 szkołach podstawowych (7 proc. wszystkich szkół podstawowych) oraz 510 uczniów szkół ponadpodstawowych w 20 klasach, w 12 szkołach (3 proc. wszystkich szkół ponadpodstawowych).
- Najwięcej przypadków jest rzeczywiście w szkołach podstawowych, natomiast problem dotyczy wszelkiego rodzaju placówek. Są to zarówno szkoły podstawowe, również szkoły ponadpodstawowe, ale też i przedszkola - powiedziała Marta Kufel z Urzędu Miasta Szczecin i zaznaczyła, że to dane, które mogą się zmienić.
Sytuacja w kraju
Ministerstwo Edukacji i Nauki poinformowało, że we wtorek w trybie stacjonarnym pracowały 15 402 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,8 proc. wszystkich. Trzy przedszkola pracowały zdalnie, a 30 w trybie mieszanym.
We wtorek stacjonarnie pracowało też 14 070 szkół podstawowych, czyli 97,8 proc. wszystkich i 7 661 ponadpodstawowych, czyli 98,1 proc. Zdalnie pracowało 10 szkół podstawowych i pięć ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 308 szkół podstawowych i 146 ponadpodstawowych. Informacje pochodzą od kuratorów oświaty, którzy opracowali je na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek.
Funkcjonowanie przedszkoli w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/7H3bpaAOgT
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 12, 2021
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne. Jego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań, mających zapobiegać rozprzestrzenianiu się wirusa. Dyrektor szkoły lub przedszkola, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
Funkcjonowanie szkół podstawowych w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/eg2PyCngSC
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 12, 2021
Dane z poprzednich tygodni
Tydzień temu – we wtorek 5 października – stacjonarnie pracowały 15 404 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,8 proc. wszystkich. Cztery przedszkola pracowały zdalnie, a 27 w trybie mieszanym.
Funkcjonowanie szkół ponadpodstawowych w skali całego kraju.⬇️ pic.twitter.com/KVTsFTxGFQ
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) October 12, 2021
5 października stacjonarnie pracowały też 14 204 szkoły podstawowe, czyli 98,7 proc. wszystkich i 7706 ponadpodstawowych, czyli 98,6 proc. Zdalnie pracowały cztery szkoły podstawowe i 10 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 180 szkół podstawowych i 96 ponadpodstawowych. Dwa tygodnie temu - we wtorek, 28 września - stacjonarnie pracowało 15 419 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 99,9 proc. wszystkich. Jedno przedszkole pracowało zdalnie, a 15 w trybie mieszanym. 28 września stacjonarnie pracowało też 14 279 szkół podstawowych, czyli 99,2 proc. wszystkich i 7755 ponadpodstawowych, czyli 99,3 proc. Zdalnie pracowały trzy szkoły podstawowe i jedna ponadpodstawowa. W trybie mieszanym pracowało 106 szkół podstawowych i 56 ponadpodstawowych.
Źródło: TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock