Transport

Transport

Cisza otacza ich od urodzenia. Nie słyszą zbyt wysokich obrotów silnika, ale wyczuwają drgania fotela. Nie słyszą sygnałów karetki, ale wcześniej niż ktokolwiek inny dostrzegają, że trzeba ustąpić mu drogi. - Podręcznikowi kierowcy - mówi ich instruktor.

Nie wszyscy przetrwali zamknięcie gospodarki w czasie pandemii. Pierwsze firmy transportowe już wyprzedają autokary. Dziennikarze rozmawiali z osobami, które kilka miesięcy temu alarmowały, że ich sytuacja jest krytyczna. Łukasz Wieczorek ustalił, co mówią dziś i dlaczego nie czekają z optymizmem na sezon urlopowy.

Nie chcą jałmużny, a realnej pomocy na miarę ich biznesu. W wielu miastach w całym kraju zorganizowano protesty przewoźników. Przez pandemię branża transportowa znalazła się w bardzo trudnej sytuacji. Kolejne tarcze nie przewidują pomocy, jaką chcieliby uzyskać. Maciej Warsiński.

Ostatnie wypadki z udziałem autobusów firmy Arriva pokazały między innymi, że sami warszawiacy gubią się w natłoku trzyliterowych skrótów nazw firm i instytucji, które odpowiadają za to, by autobusy codziennie pojawiały się na swoich trasach. Zdziwienie wielu budzi nawet to, że po ulicach jeżdżą autobusy prywatnych firm. Wyjaśniamy, jak zorganizowany jest transport autobusowy w Warszawie.

Samochód. Jeszcze niedawno obiekt marzeń. Dawał wolność, swobodę przemierzania setek kilometrów. Ale dziś coraz częściej oznacza uwięzienie w korku, smród spalin, trujący smog nad miastami. Tak być nie musi. O tym w kolejnym odcinku serii WWF "Punkt krytyczny" pod tytułem "Alternatywny transport".

Frustracja w środowisku inspektorów transportu drogowego osiągnęła wysoki poziom. Przygotowujemy się do protestu - zapowiedział przewodniczący Związku Zawodowego Inspektorów Transportu Drogowego Hubert Jóźwik. Związkowcy chcą między innymi uznania ITD za służbę mundurową. W przyszłym tygodniu komitet protestacyjny inspektorów wystosuje pismo do premiera Mateusza Morawieckiego.