Krajowy system Child Alert, który w momencie uprowadzenia dziecka uruchamia natychmiastową akcję poszukiwawczą, zostanie jutro zaprezentowany przez policję i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
Podczas środowej konferencji nastąpi oficjalne ogłoszenie gotowości operacyjnej systemu Child Alert w Polsce. Po raz pierwszy zaprezentowany zostanie także spot reklamowy, który rozpocznie szeroką kampanię medialną polskiego Child Alert.
We wszystkich mediach
To system alarmowy, który w momencie uprowadzenia dziecka uruchamia zorganizowaną i natychmiastową akcję poszukiwawczą. System angażuje w poszukiwanie zaginionych dzieci wszelkie dostępne kanały informacyjne, a wiadomość o zaginionym dziecku jest natychmiastowo rozpowszechniana.
Wizerunek dziecka jest publikowany m.in. za pośrednictwem stacji telewizyjnych, radiowych, internetu. Tablice informacyjne znajdują się w miejscach publicznych m.in. na dworcach, lotniskach. System alarmowy Child Alert działa w 11 krajach Unii Europejskiej.
W system alarmowy Child Alert zaangażowała się m.in. TVN24 i portal tvn24.pl.
Z unijnych środków
Obsługą systemu Child Alert będzie się zajmować Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Ma ono także odpowiadać za nadzór oraz obsługę specjalnego numeru alarmowego Child Alert – 995.
W skład Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych wchodzą funkcjonariusze, którzy posiadają doświadczenie i wiedzę z zakresu prowadzenia poszukiwań osób zaginionych.
Fundacja ITAKA prowadzi z kolei kampanię społeczną, dotyczącą postępowania rodziców i opiekunów w przypadku uprowadzenia lub zaginięcia dziecka w kontekście systemu Child Alert w Polsce.
Projekt Child Alert został sfinansowany ze środków unijnych, a wysokość grantu wyniosła ponad 97 tys. euro.
Autor: MAC/ja / Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com