Ponad połowa rodziców w Polsce na prezent gwiazdkowy dla dziecka wyda od 50 do 100 zł - wynika z badania "Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych swoich dzieci". To podobna kwota, jak rok temu, ale 15 proc. ankietowanych rodziców oceniło, że w tym roku na prezent wyda mniej niż w ubiegłe święta.
Z badania wykonanego przez TNS Polska na zlecenia firmy SMYK wynika też, że rodzice kupują prezenty przede wszystkim w supermarketach i hipermarketach (60 proc.), ale też na portalach aukcyjnych tj. Allegro (40 proc.). 27 proc. rodziców korzysta z sieciowych sklepów z zabawkami, a ponad 20 proc. respondentów kupuje prezenty w sklepach internetowych.
Z wyprzedzeniem
Z badania wynika także, że 65 proc. ankietowanych planuje budżet na świąteczne prezenty w ciągu miesiąca poprzedzającego Święta Bożego Narodzenia. Na ostatnią chwilę (tydzień i krócej) odkłada to 25 proc. badanych, a 21 proc. w ogóle nie ustala wielkości budżetu przeznaczonego na prezenty dla dzieci.
Co pod choinką?
Rodzice deklarują także, że wśród tegorocznych prezentów będą dominowały zabawki (53 proc.), ubrania (41 proc.), słodycze (26 proc.) oraz książki (20 proc.).
"Dopiero w dalszej kolejności wspominają o grach komputerowych czy sprzęcie elektronicznym. Wśród zabawek, które otrzymają pod choinkę polskie dzieci, znajdą się przede wszystkim klocki (35 proc.), zabawki edukacyjne (32 proc.) oraz akcesoria dla najmłodszych (np. grzechotki - 26 proc.)" - czytamy w komunikacie.
- Respondenci przeprowadzonego na nasze zlecenie badania zadeklarowali, że ich dzieci marzą przede wszystkim o zabawkach (56 proc.), w dalszej kolejności o sprzęcie elektronicznym (22 proc.), grach komputerowych i tradycyjnych (po 11 proc.) a także o ubraniach (8 proc.). Co bardzo ważne, 95 proc. rodziców zamierza spełnić gwiazdkowe marzenia swoich dzieci - podkreśliła Marek Janeczko, Dyrektor Operacyjny i członek zarządu firmy SMYK.
Co ciekawe, z badania wynika też, że większość dzieci znajdzie pod choinką 3-4 prezenty, w tym jeden prezent od rodziców oraz kilka podarunków od innych osób. Okazuje się także, że 63 proc. polskich dzieci wierzy w Świętego Mikołaja.
Badanie „Polscy rodzice o prezentach gwiazdkowych swoich dzieci” zostało zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie firmy SMYK w październiku 2014 r. na próbie 500 rodziców i opiekunów dzieci w wieku 0-14 lat. Badanie przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI).
Autor: mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu