Z teledysku do utworu "Anti-Hero" Taylor Swift zniknęło ujęcie, które przez część widzów zostało uznane za fatfobiczne, czyli uderzające w osoby z nadwagą. "Anti-Hero" to jedna z piosenek z jej bijącej rekordy popularności płyty "Midnights".
W jednej ze scen klipu do utworu "Anti-Hero", Taylor Swift stawała na łazienkowej wadze. Urządzenie zamiast konkretnej liczby wyświetlało wyraźny napis "FAT" (z ang. gruby - red.). Stojąca obok kobieta, która ma symbolizować wyrzuty sumienia bohaterki (również grana przez Swift), z rozczarowaniem kręciła głową.
W środę wieczorem (czasu amerykańskiego) fani wokalistki zauważyli, że fragment teledysku - ten, w którym waga wyświetlała napis "FAT" - zniknął z wersji teledysku zamieszczonej w Apple Music. Następnego dnia okazało się, że nie ma go również na teledysku dostępnym w serwisie YouTube.
Wideo Taylor Swift uznane przez niektórych widzów za fatfobiczne
Choć Swift nie skomentowała sprawy, wiele wskazuje na to, że wycięcie fragmentu teledysku mogło być efektem protestów części widzów, którzy uznali ujęcie za fatfobiczne, czyli uderzające w osoby z nadwagą. Inna sprawa, że sama edycja teledysku również nie przypadła do gustu wielu osobom. Liczni komentujący podkreślają, że nie widzieli w usuniętym fragmencie niczego niewłaściwego. Takiego zdania była np. jedna z prowadzących emitowanego na antenie stacji ABC popularnego programu "The View", Sunny Hostin. Stwierdziła ona na wizji, że krytycy nie zrozumieli przekazu płynącego z ujęcia uznanego za kontrowersyjne.
Swift w przeszłości sama zmagała się z zaburzeniami odżywiania. Jak przyznała w poświęconym jej filmie dokumentalnym "Miss Americana" z 2020 roku, krytyczne komentarze dotyczące jej figury "prowokowały ją do głodzenia się i niejedzenia". W jednym z wpisów na Instagramie wokalistka wyjaśniła, że teledysk do "Anti-Hero" miał obrazować jej własne "koszmarne scenariusze i natrętne myśli".
"Midnights" Taylor Swift bije rekordy popularności
Album "Midnights" ukazał się w piątek, 21 października. Jak wynika z danych przekazanych przez wydawcę płyty, w ciągu niespełna tygodnia od premiery sprzedano ponad 1,2 miliona jej egzemplarzy (wliczając w to zamówienia złożone w ramach przedsprzedaży). Po ukazaniu się albumu, Swift stała się również najczęściej słuchaną w ciągu 24 godzin artystką w historii platformy Spotify.
ZOBACZ TEŻ: Arctic Monkeys pierwszą gwiazdą Open'era 2023. Brytyjczycy wystąpią na scenie festiwalu już po raz trzeci
Źródło: YouTube, CNN
Źródło zdjęcia głównego: Kathy Hutchins / Shutterstock