Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii muszą spodziewać się utrudnień w zakupie biletów. Doszło tam do awarii systemu ŚKUP, czyli Śląskiej Karty Usług Publicznych, która jest głównym nośnikiem biletów. Jak informuje Zarząd Transportu Metropolitalnego, nie działają kasowniki, automaty biletowe i aplikacja mobilna. Usunięcie awarii może potrwać nawet kilka dni. W pojazdach przywrócono "kasowniki starego typu", w ruch poszły też długopisy.
Do awarii systemu ŚKUP doszło w nocy z wtorku na środę. Przestał wówczas działać portal, aplikacja Mobilny ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach.
- Trwają prace przy rozwiązaniu tego problemu i może to potrwać nawet kilka dni - przekazał nam Łukasz Zych z biura prasowego GZM. I dodał: - Na razie nie wiemy, co jest przyczyną tej awarii, bierzemy pod uwagę kilka hipotez, ale o tym poinformujemy po rozwiązaniu problemu.
Awaria ŚKUP. Gdzie kupić bilety
Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach, poinformował na swojej stronie internetowej, gdzie można kupić bilety jednorazowe i średniookresowe oraz jak je kasować. Bilety jednorazowe można kupować w wersji elektronicznej w zewnętrznych aplikacjach mobilnych (SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade). W wersjach papierowych dostępne są w: kioskach oznaczonych logo ŚKUP, Punktach Obsługi Pasażera oraz u kierowców. Bilety w wersji papierowej można kupować także w 12 automatach solarnych. Bilety średniookresowe dostępne są poprzez zewnętrzne aplikacje.
Awaria ŚKUP. Montują kasowniki starego typu, w ruch idą długopisy
Bilety papierowe można kasować w tradycyjnych kasownikach w autobusach. Jak zapowiedział ZTM, "w tramwajach awaryjnie zamontowane zostaną kasowniki starego typu, oznaczające skasowanie biletu poprzez przedziurkowanie go. Po jego użyciu konieczne jest dodatkowo oznaczenie przez pasażera długopisem daty i godziny kasowania". Co jeśli w pojeździe nie ma żadnego z takich kasowników? "Pasażer powinien na odwrocie biletu zapisać datę i godzinę rozpoczęcia podróży, co będzie równoznaczne ze skasowaniem biletu" - wskazuje ZTM.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock