400 tys. osób odwiedziło aukcję internetową "oleju do opalania" o nazwie Szacun tropików. Kto jednak doczytał opis produktu do końca, dowiedział się, że nie chodziło o biznes. - Nie mieliśmy żadnego budżetu na zbudowanie zasięgu - w rozmowie z tvn24.pl komentuje niebywały sukces kampanii społecznej przedstawiciel agencji Walk, która wykonała ją dla fundacji Integracja.
Fundacja Integracja, działająca na rzecz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością, rozpoczęła kolejną edycję kampanii społecznej "Płytka wyobraźnia to kalectwo". Jej celem jest zwiększenie świadomości o konsekwencjach lekkomyślnych skoków do wody. To właśnie jej elementem była aukcja olejku o nazwie Szacun tropików, która przyciągnęła uwagę niemal pół miliona internautów.
100 wyświetleń na sekundę
Szacun tropików w serwisie Allegro został wystawiony w piątek 8 sierpnia. W ciągu kilkudziesięciu minut trzy oferowane sztuki znalazły nowych właścicieli. Prawdziwą jednak miarą sukcesu jest niebywała liczba wyświetleń aukcji: ponad 400 tys.
Jeden z twórców kampanii, Aleksander Frydrych z agencji Walk w rozmowie z tvn24.pl przyznaje, iż nie spodziewano się takiej popularności:
Budżet kampanii - poza oczywiście pracą jej twórców - zamknął się w 13 zł. Tyle bowiem kosztowało wystawienie w serwisie aukcyjnym dwóch aukcji z opcją podświetlenia i pogrubienia tytułu. Wydatki spotęgować mają jeszcze koszulki, które będą rozsyłane do osób wspierających akcję.
Olej z witaminą B12000
Czym Szacun tropików urzekł internautów, w tym miejscu nie zdradzimy, ale gorąco zachęcamy do przeczytania jego opisu do końca.
Po sukcesie pierwszego z "produktów", pojawiły się kolejne: slipy kąpielowe Jambo i żel do włosów Beton. Każdy z nich ma specjalne właściwości. Tak jak "olej do opalania Szacun tropików zawiera witaminę B12000, w kontakcie ze złotem wytwarza miły, męski zapach i działa również jako rozpałka do grilla", slipy Jambo "są wyposażone w antyradar, a ich specjalna konstrukcja pozwala wytrzymać nawet 16 stopni w skali Beauforta". W komplecie znalazł się też żel Beton, który "gwarantuje trwałość fryzury do 7 dni roboczych".
Choć sprzedaż artykułów nie była celem twórców kampanii, to znaleźli się chętni, którzy je kupili. "Olej do opalania" został wyprzedany w 20 minut. Osoby, które je kupiły, nic jednak nie zapłacą, ani ich nie otrzymają. Wszystkim, którzy zdecydowali się wyrazić poparcie dla akcji poprzez zakup wystawionych produktów, zostaną przesłane koszulki.
"Szacun dla pomysłodawców"
Kampania odbiła się szerokim echem w internecie. Oprócz licznych odwiedzin aukcji w serwisie aukcyjnym, pojawiło się sporo komentarzy chwalących akcję.
Oszalałam. Świetna akcja! #olej do #opalania #szacun #tropików Warto przescrollować do końca! http://t.co/FS3tdu9C7F— Natalia Kozuch (@Rrrudaa) sierpień 8, 2014
To się nazywa świetna kampania społeczna. Pełen #Szacun :) http://t.co/YEqHGBT0vM— Maciek (@panzerkwik) sierpień 8, 2014
Zrobili to naprawdę dobrze. Genialna kampania #szacun http://t.co/OdfwF6APfg— Mimi Mimieux (@Lady_Mimi_) sierpień 8, 2014
REWELACJA!!! Wielki #szacun dla pomysłodawców http://t.co/hpI8vkIMog— Magda Grzymkowska (@MGrzymkowska) sierpień 8, 2014
By było mniej wypadków
Fundacja Integracja prowadzi kampanię "Płytka wyobraźnia to kalectwo" już od 13 lat.
Autor: nb//ŁUD / Źródło: TVN24, Allegro
Źródło zdjęcia głównego: www.plytkawyobraźnia.pl